Model Cerere CEDO | Discuta Online Cu Un Avocat Specializat - Consultanță Juridică
onorariu avocat
Jurisprudenta CEDO - Aplicarea art 5 paragraf 3 din Conventie
24 aprilie 2014

Model Cerere CEDO

Plangere Penala

Plangere Penala

Model Cerere CEDO

Model Cerere CEDO

Curtea Europeana a Drepturilor Omului este institutia  care poate fi sesizata de catre persoanele a caror drepturi au fost incalcate. Este vorba de un tratat prin care numeroase state europene au convenit sa accepte ca fiind fundamentale  anumite drepturi.

In momentul in care considerati ca s-a incalcat in dauna voastra directa  si personala unul dintre aceste drepturi fundamentale, puteti adresa Curtii o cerere. Pot fi cercetate doar cereri referitoare la incalcarea unuia sau mai multor drepturi enumerate in Conventie si Protocoale. Ea nu este o instanta ce actioneaza impotriva instantelor nationale si nu poate anula sau modifica deciziile lor, nici nu poate interveni direct in favoarea dumneavoastra pe langa autoritatea de care va plangeti.

Curtea examineaza cererile indreptate contra unuia dintre statele care au ratificat Conventia si Protocoalele sale, daca se refera la  evenimente posterioare unei date determinate. Aceasta data variaza de la stat la stat si dupa cum cererea se refera la un drept enuntat in Conventie sau in Protocoale.

Va puteti adresa Curtii numai cu privire la  actele unei autoritati publice  dintr-unul dintre aceste state (Parlament, administratie, tribunal etc.).  Curtea nu se poate ocupa de cereri indreptate impotriva unor persoane particulare sau a unor institutii private.

Model Cerere CEDO

Conform art. 35 § 1 din Conventie, Curtea nu poate fi sesizata decat dupa ce au fost epuizate in prealabil caile de recurs interne si in termen de  6 luni incepand cu data deciziei definitive interne. O cerere care nu respecta aceste conditii de admisibilitate nu va putea fi examinata de catre Curte.

Inainte de a va adresa Curtii, trebuie sa fi utilizat, in statul in cauza, toate remediile juridice care ar fi putut fi utile in situatia  de  care  va plangeti;  in  caz  contrar,  va  trebui  sa demonstrati ca aceste remedii nu puteau fi eficace. Prin urmare, mai intai ar fi trebuit sa sesizati tribunalele interne, pana la si inclusiv instanta suprema competenta, in fata careia ar fi trebuit sa prezentati, cel putin in substanta, motivele cererii pe care intentionati sa le supuneti atentiei Curtii.

In exercitarea acestor remedii, trebuie sa fi respectat regulile de procedura nationale, mai ales termenele prescrise de acestea. Daca, de exemplu, recursul dumneavoastra a fost respins ca tardiv sau pentru nerespectarea unei reguli de competenta sau de procedura care va poate fi imputata, Curtea nu va putea examina cererea dumneavoastra. Daca totusi va plangeti de o decizie judecatoreasca, mai ales de  condamnare, nu este necesar sa  fi  incercat  sa obtineti revizuirea procesului dupa ce ati parcurs instantele judiciare uzuale. Nu este necesar nici sa fi exercitat recursuri de gratiere sau sa fi solicitat gratierea sau amnistierea. In plus, petitiile (adresate Parlamentului, sefului statului sau al guvernului, unui ministru sau ombudsman) nu constituie remedii pe care trebuia sa le fi incercat.

Dupa ce autoritatea nationala competenta cea mai inalta a pronuntat o decizie, dispuneti de un interval de 6 luni pentru a sesiza Curtea. Acest interval incepe sa curga  de  la  data  la  care  ati luat cunostinta dumneavoastra personal sau avocatul dumneavoastra de decizia finala in ordinea normala a instantelor,  si nu de la respingerea ulterioara a unei eventuale cereri in revizuire a procesului sau a unui alt recurs extraordinar, a unei cereri de gratiere sau amnistiere sau a oricarei alte cereri adresate unei autoritati cu titlu de gratiere.

Termenul de 6 luni este intrerupt de  prima dumneavoastra scrisoare  adresata Curtii, expunand cu claritate, chiar daca in mod sumar, obiectul cererii dumneavoastra eventuale, sau de trimiterea formularului de cerere completat. O simpla cerere de informatii nu este suficienta pentru a intrerupe termenul de 6 luni.

Atentie insa: mai mult de 90% din cererile examinate de catre Curte sunt declarate inadmisibile pentru nerespectarea uneia sau alteia din conditiile de admisibilitate mai sus mentionate.

Limbile oficiale  ale Curtii sunt franceza  si engleza, dar, daca  vaeste mai usor, puteti scrie Grefei in limba oficiala a unuia dintre statele care a ratificat Conventia. In timpul fazei initiale a procedurii, puteti primi, de asemenea,  si scrisori in aceste limbi. Trebuie sa notati ca, intr-un un stadiu ulterior al procedurii, atunci cand Curtea nu va declara cererea dumneavoastra inadmisibila, pe baza dosarului trimis de dumneavoastra, si va decide, totodata, sa solicite guvernului observatii scrise in privinta plangerilor dumneavoastra, toata corespondenta pe care grefa Curtii o va adresa partilor va fi redactata in franceza sau engleza, iar dumneavoastra sau reprezentantul dumneavoastra veti fi obligati, in principiu, sa folositi franceza sau engleza pentru a redacta observatiile dumneavoastra ulterioare.

Nu puteti depune o plangere la Curte decat prin curier normal (si nu prin telefon). Daca dumneavoastra trimiteti o plangere prin curier electronic sau prin fax, este imperativ sa o  retrimiteti prin curier normal. Este inutil sa  va deplasati personal la Strasbourg pentru a va expune cazul oral. Orice curier relativ la cererea dumneavoastra trebuie trimis la adresa CEDO:

Monsieur le Greffier de la

Cour européenne des Droits de l’Homme

Conseil de l’Europe

F–67075 STRASBOURG CEDEX.

Copiile xerox ale documentelor transmise Curtii  nu trebuie  capsate, lipite sau legate prin orice modalitate. Toate paginile trebuie numerotate de la prima pana la ultima (numere consecutive).

Pentru relatii suplimentare (procura/model de Cerere CEDO) adresati-va Cabinetului de avocat  Marius Todeanca!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Consultații Juridice
Consultații Juridice
Bună ziua, Cu ce vă putem ajuta?
Connecting...
Programează Consultație
Luni – Vineri: 10:00 – 18:00

Onorarii Rezonabile - orare, fixe, de succes
Busy
:
:
:

Datele introduse sunt folosite pentru a vă contacta. Prin utilizarea serviciilor, acceptați politica de confidențialitate.
Suntem online
:
:
Această sesiune de discuții s-a încheiat.