Art. 126 din Legea nr. 85/2006. Conditiile formularii cererii de autorizare executare silita a asociatilor cu raspundere nelimitata de catre lichidatorul judiciar,in calitate de titular al cererii. Incalcarea principiului dreptului la aparare si a principiului contradictorialitatii. Imposibilitatea inchiderii procedurii ,in conditiile in care s-a propus aplicarea dispozitiilor art.126 din Legea nr. 85/2006.
18 martie 2020Incompatibilitate, abtinerea si recuzarea judecatorilor. Potrivit dispozitiilor art.24 alin.1 Cod pr. civila “judecatorul care a pronuntat o hotarare intr-o pricina nu poate lua parte la judecata aceleiasi pricini in apel sau in recurs si nici in caz de rejudecare, dupa casare”.
18 martie 2020
Calitatea procesuala pasiva a unitatii administrativ teritoriale in procesele avand ca obiect plata drepturilor salariale ale profesorilor din invatamantul preuniversitar de stat.
Legea nr. 84/1995 - Legea invatamantului (in vigoare la data introducerii actiunii)- art.167
Conform
dispozitiilor art. 167 din Legea nr. 84/1995- Legea invatamantului (in vigoare la data introducerii actiunii) unitatile de invatamant preuniversitar de stat functioneaza ca unitati din fonduri alocate prin bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale pe a caror raza isi desfasoara activitatea, de la bugetul de stat si din alte surse, potrivit legii.
Curtea de Apel Ploiesti, Sectia I Civila,
Decizia civila nr. 1414 din 5 decembrie 2011.
Prin decizia civila nr. 1414/5.12.2011, Curtea de Apel Ploiesti a respins ca nefondat recursul declarat de parata Comuna X prin primar in contradictoriu cu Sindicatul Liber din Invatamant Dambovita, impotriva sentintei civile nr. 523/01.03.2011 a Tribunalului Dambovita, apreciind-o ca fiind legala.
Calitatea procesuala pasiva presupune existenta unei identitati intre persoana paratului si cel despre care se pretinde ca este obligat in raportul juridic dedus judecati.
Procesul civil presupune existenta unei persoane care este chemata in judecata, intrucat se pretinde ca ar fi incalcat sau contestat dreptul afirmat ori fata de care se doreste realizarea unui interes ocrotit de lege.
Or, in cazul in speta, cum in mod corect a retinut si prima instanta, calitatea procesuala pasiva a Comunei Sotanga prin primar este justificata.
Astfel, conform dispozitiilor art. 167 din Legea nr. 84/1995- Legea invatamantului (in vigoare la data introducerii actiunii) unitatile de invatamant preuniversitar de stat functioneaza ca unitati din fonduri alocate prin bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale pe a caror raza isi desfasoara activitatea, de la bugetul de stat si din alte surse, potrivit legii.
Potrivit alin. 2 si 3 al aceluiasi articol, finantarea de baza a invatamantului preuniversitar de stat se asigura prin bugetele locale ale unitatilor administrativ-teritoriale de care apartin unitatile de invatamant, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat si din alte venituri ale bugetelor locale.
Pe de alta parte, potrivit art. 21 din Legea nr. 215/2001- Legea administratiei publice locale, unitatile administrativ-teritoriale sunt persoane juridice de drept public, cu capacitate juridica deplina si patrimoniu propriu, in justitie sunt reprezentate de primar, iar despagubirile pe care trebuie sa le plateasca in baza hotararilor pronuntate de instanta de judecata si ramase definitive sunt asigurate de la bugetul local.
In considerarea tuturor acestor argumente, Curtea, in baza art. 312 Cod proc. civila, raportat la art. 304
1
Cod proc. civila, a respins recursul ca nefondat.
(Judecator Cristina Paula Brotac)