Acordarea unor sume de bani pentru politisti in situatia producerii riscurilor specifice activitatii de politie.
18 martie 2020Plata salariilor compensatorii, conform art.78 din CCMUN, la desfacerea contractului de munca pentru motive ce nu tin de persoana salariatului.
18 martie 2020
Obligativitatea depunerii declaratiei privind achizitia terenului la compartimentul de specialitate al autoritatii administrative publice locale in termen de 30 de zile de la data achizitiei.
Cod fiscal, art. 259 alin. 6
Curtea de Apel Ploiesti, Sectia a II-a civila, de
Contencios Administrativ si Fiscal,
Decizia nr. 1817 din 12 septembrie 2011.
Curtea de Apel Ploiesti a admis recursul declarat de parata PRIMARIA COMUNEI C, impotriva sentintei nr.423 din data de 11 februarie 2011, a modificat in tot sentinta recurata si, pe fond, a respins actiunea, ca neintemeiata.
Pentru a hotari astfel, Curtea a retinut urmatoarele:
Prin cererea inregistrata pe rolul Tribunalului B, uzau sub nr. 5359/114/2010 reclamantii SC, SV si SA au chemat in judecata comuna C prin primar, solicitand ca prin hotararea ce va fi pronuntata sa fie exonerati de plata dobanzilor in suma totala de 917,94 lei si restituirea acestora.
In fapt, reclamantii, in calitate de mostenitori ai autorilor SC, SS si SA pentru rolurile 15011, 15534, respectiv 15561, sustin ca in data de 17.08.2010 au platit efectiv impozitul.
Acestia au aratat ca prin nota de plata din 1.04.2010, au fost informati ca trebuie sa plateasca dobanda la impozitul stabilit, pentru terenurile extravilane in suma de 718, 39 lei.
S-a mai arata ca in data de 17.08.2010, dobanda aferenta sumei ce reprezinta impozitul pentru terenurile extravilane era de 917,94 lei.
Reclamantii au precizat ca au solicitat Primariei comunei C sa revina asupra platii dobanzii aferente impozitului pentru terenurile extravilane insa au primit un raspuns negativ.
Prin sentinta nr. 423 din 11 februarie 2011 Tribunalul Buzau a admis ca intemeiata actiunea, exonerand pe reclamanti de plata dobanzii in suma de 917,94 lei aferenta impozitului pentru anul 2010 privind terenurile extravilane. A obligat parata Primaria C sa restituie reclamantilor aceasta suma.
Impotriva sentintei primei instante a declarat recurs parata criticand-o pentru nelegalitate si netemeinicie solicitandu-se admiterea recursului, casarea sentintei recurate si pe fond respingerea actiunii reclamantilor ca neintemeiata, recursul fiind intemeiat pe dispozitiile Codului de procedura civila, pe prevederile OUG nr. 36/2000 si ale Codului fiscal.
Curtea analizand actele si lucrarile dosarului, motivele de recurs si dispozitiile legale in vigoare a admis recursul pentru motivele ce se vor arata in continuare:
Potrivit disp.art. 259(6) din Codul Fiscal, orice persoana care dobandeste teren are obligatia de a depune o declaratie privind achizitia terenului la compartimentul de specialitate al autoritatii administrative publice locale, in termen de 30 de zile inclusiv, care urmeaza dupa data achizitiei .
In cazul de fata, asa cum rezulta din documentatia depusa la dosar, reclamantii au depus cu intarziere aceste declaratii, motiv care a condus la aplicarea de dobanzi potrivit legislatiei fiscale .
Imprejurarea ca acestia au achitat in timp util impozitul aferent anului 2010, nu are relevanta cat timp, dobanzile provin din anii anteriori.
Obligatia ce revine comisiei comunale de a inscrie titlurile de proprietate in registrul agricol nu inlatura obligatia fiscala a proprietarilor de imobile sa le declare la fisc in termenul legal de 30 de zile de la dobandire, in vederea impunerii acestuia.
Asadar, fiecare proprietar de teren are obligatia de a se prezenta cu titlul de proprietate pe teren la primarie pentru a-si deschide rol agricol, in timp util, si nu dupa aproximativ 3 ani, cum s-a intamplat in cazul de fata, cu o parte din titluri.