Sediul social inregistrat la ORC Necesitatea primirii corespondentei
18 martie 2020Principiul bugetar al anualitatii este consacrat de prevederile art. ii alin.(l) din Legea nr. 273/2006, actualizata, conform caruia "veniturile si cheltuielile bugetare sunt aprobate, in conditiile legii, pe o perioada de un an, care corespunde exercitiului bugetar".
18 martie 2020
Societatile in insolventa (faliment) nu pot efectua decat anumite operatiuni economice si numai sub supravegherea lichidatorului judiciar.
Curtea de Apel Ploiesti, Sectia a II-a civila, de
Contencios Administrativ si Fiscal,
Decizia nr. 3464 din 7 noiembrie 2013.
Prin decizia nr.265 din 14 ianuarie 2014 Curtea de Apel Ploiesti a admis recursul formulat de
parata DGRFPG impotriva sentintei nr.3755 din 17.10.2013 pronuntata de Tribunalul Buzau, in contradictoriu cu intimata reclamanta S.C. GP S.R.L si in consecinta a modificat in tot sentinta recurata in sensul ca a respins contestatia ca neintemeiata.
Prin actiunea inregistrat pe rolul Tribunalului Buzau sub nr. 6600/114/2012 reclamanta SC GP SRL a solicitat in contradictoriu cu parata DGFPBZ, sa se dispuna anularea raportului de inspectie fiscala din 11.09.2012 si a deciziei nr. 1279/11.09.2012.
Pe baza probatoriilor cu inscrisuri si expertiza contabila prin sentinta nr. 3755 din 17.10.2013 Tribunalul Buzau, a admis actiunea, a dispus anularea Raportului de inspectie fiscala din 11.09.2012 si a deciziei de impunere nr........../11.09.2012.
Impotriva acestei sentinte a formulat recurs parata DGRFP Galati prin AJFPBz, recurs intemeiat pe dispozitiile art.486-487 raportat la art.488 pct.8 Cod pr.civila, criticand sentinta pentru nelegalitate si netemeinicie, solicitand admiterea recursului, modificarea sentintei, in sensul respingerii actiunii.
In motivarea recursului s-a invederat ca , in ceea ce privesc obligatiile de plata stabilite prin Decizia de impunere nr. 1279/11.09.2012 si prin Raportul de inspectie fiscala nr. 2191/11.09.2012 in suma totala de 9560 lei reprezentand taxa pe valoare adaugata, din probele administrate in cauza nu reiese o alta situatie de fapt decat cea retinuta de organele de inspectie fiscala.
In fapt, din verificarea documentelor puse la dispozitie organelor fiscale de catre SC GP SRL, s-a constatat ca pentru perioada verificata 01.07.2009- 30.06.2012, petenta a inregistrat in evidenta contabila, facturi de prestari servicii (transport) primite de la SC V 2005 SRL, in valoare totala de 37.740 lei din care TVA 6.986 lei. Partenerul contractual al petentei, SC V 2005 SRL, a intrat in procedura falimentului la data de 31.03.2009, potrivit sentintei nr. 351/12.03.2009 a Tribunalului Buzau, motiveaza recurenta.
Din informatiile obtinute prin consultarea aplicatiei ANAF „INFOPC -detalii contribuabil", a rezultat faptul ca SC V 2005 SRL, este in procedura de faliment, aceasta avand numit un lichidator judiciar care reprezenta societatea falita in relatiile cu tertii.Astfel, toate actele emise in numele societatii, altele decat cele privind achitarea creditorilor obisnuiti, trebuiau semnate de lichidatorul judiciar, mai arata aceasta.
Totodata, inspectorii fiscali au constat faptul ca s-a dedus TVA si cheltuieli in baza unor documente intocmite fara a se inscrie mentiunea "in faliment, in bankrupsy, en faillite", potrivit art. 45 al.l din Legea nr, 85/2006 privind procedura insolventei, iar facturile primite de la SC V 2005 SRL, emise dupa data intrarii in procedura falimentului nu sunt documente legale pentru deducerea TVA, mentionandu-se in acest sens dispozitiile art. 112 alin. 3 din Legea nr. 85/2006, unde se precizeaza "celelalte acte efectuate...sunt prezumate ca fiind facute in frauda creditorilor si vor fi anulate".
Recurenta a motivat ca, la momentul controlului, din consultarea aplicatiei ANAF si INFOPC- Detalii contribuabil, a rezultat faptul ca SC V 2005 SRL nu era inregistrata ca platitoare de TVA si in consecinta SC GP SRL nu avea drept de deducere a TVA, intrucat facturile primite de la SC V 2005 SRL, nu au respectat prevederile mentionate incepand cu data intrarii in procedura de faliment, nu reprezinta documente legale pentru deducerea TVA, conform art. 146, alin.l din Legea nr.571/2003 republicata. Inspectorii fiscali au retinut ca achitarea obligatiilor de plata catre SC V 2005 SRL s-a facut in numerar, fara a fi inregistrate in contabilitate de catre acesta. Facturile emise au fost considerate ca nefiind legale, iar, pe cale de consecinta, prin nedeclararea TVA-ului si a impozitului pe profit aferent, a dat posibilitatea clientului de a deduce nejustificat TVA si cheltuieli.
Curtea
examinand sentinta recurata prin prisma criticilor formulate, a actelor si lucrarilor dosarului, a normelor legale incidente in cauza, a admis recursul pentru urmatoarele considerente:
Cum bine a motivat parata, facturile emise de SC V 2005 SRL dupa intrarea in faliment, respectiv 31.03.2009, nu sunt documente legale pentru deducerea TVA, conform art.146 alin.1 din Legea nr.571/2003 republicata. Astfel, potrivit art.45 alin.1 din Legea nr.85/2006 privind procedura insolventei, acestea trebuiau sa poarte mentiunea ,,in faliment”si sa fie semnate de lichidatorul judiciar. Asadar, facturile de prestari servicii, aferente perioadei 01.07.2009-30.06.2012, inregistrate de catre petenta in evidenta contabila, nu reprezinta documente legale, in sensul dispozitiilor sus mentionate pentru deducerea TVA.
(Judecator Rodica Dubosaru)