Anularea hotararii Adunarii Generale a Actionarilor.
18 martie 2020Procedura insolventei creanta certa, lichida si exigibila una din conditiile deschiderii procedurii.
18 martie 2020
Pentru personalul nou-incadrat pe functii in perioada de aplicare etapizata a Legii nr. 330/2009, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare.
Legea nr. 330/2009
Urmare eliberarii din functia publica detinuta, raportul de serviciu al reclamantului, functionar public, a incetat, acesta fiind numit personal contractual, incheindu-se astfel un nou raport de munca si un contract individual de munca, situatie in care sunt incidente dispozitiile art. 31 din Legea nr. 330/2009, potrivit carora pentru personalul nou-incadrat pe functii in perioada de aplicare etapizata, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare, intrucat reclamantul a fost nou incadrat in functie, ca personal contractual, anterior detinand o functie publica.
Curtea de Apel Ploiesti, Sectia a II-a civila, de
Contencios Administrativ si Fiscal,
Decizia nr. 1149 din 2 martie 2012.
Prin sentinta nr. 3522 din 12 octombrie 2011, Tribunalul Buzau a respins exceptia lipsei calitatii procesuale pasive invocata de paratul Ministerul Sanatatii si a respins actiunea formulata de reclamantul VI impotriva paratilor Directia de Sanatate a Judetului B si Ministerul Sanatatii.
Reclamantul VI a chemat in judecata parata Directia de Sanatate Publica a Judetului Buzau si a solicitat anularea in parte a Dispozitiei nr. 76/30.08.2010 si a Dispozitiei nr. 84/25.01.2011, in ceea ce priveste treapta de salarizare, si art. 2 al acestor dispozitii, obligarea paratei sa emita o dispozitie de reincadrare in munca, cu respectarea treptei de salarizare si in conditii nediscriminatorii in raport cu ceilalti angajati, precum si obligarea paratei la plata cheltuielilor de judecata.
In motivarea sentintei, Tribunalul Buzau a retinut ca Directia de Sanatate Publica Buzau si personalul institutiei au cunoscut in cursul anului 2010 doua procese concomitente, primul de reorganizare si al doilea de transformare a personalului din anumite compartimente din functionari publici in personal contractual. Pana la reorganizarea institutiei, reclamantul avea calitate de functionar public, iar pentru functionarii publici salarizarea s-a facut in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile acestora, astfel incat la data de 31.12.2009 reclamantul beneficia de un salariu de baza de 1054 lei, conform anexei 3 din O.G. nr. 9/2008 pentru modificarea O.G. nr. 6/2007.
Incepand cu data de 01.01.2010, cand a intrat in vigoare Legea cadru nr. 330/2009, salarizarea functionarilor publici din Directia de Sanatate Publica Buzau s-a facut in conformitate cu prevederile anexei III/2 pct. B, aplicabila si serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor, in categoria carora se afla si Directia de Sanatate Publica Buzau, reincadrarea si salarizarea personalului aflat in functie la data de 31 decembrie 2009 au fost facute in baza art. 30 din Legea cadru nr. 330/2009 si art. 4, art. 5, art. 6 din O.U.G. nr. 1/2010.
Pana la reorganizarea institutiei, reclamantul a avut calitatea de functionar public, avand la data de 31.12.2009, un salariu de baza de 1054 lei iar, incepand cu luna septembrie 2010, institutia a fost reorganizata in baza Ordinului ministrului sanatatii nr. 1078/2010 si cu aceeasi data reclamantul a fost eliberat din functia publica de executie de referent superior, treapta de salarizare 1, gradatia 5 si numit prin dispozitia nr. 76/30.08.2010 in functia contractuala de executie de asistent medical principal PL gradatia 5.
Incepand cu data numirii in functia contractuala de asistent medical principal PL, gradatia 5, salariul de baza al reclamantului s-a stabilit in conformitate cu legislatia in vigoare art. 30, Nota din anexa II din Legea cadru nr. 330/2009, art. 4, art. 5 si art. 6 din O.U.G. nr. 1/2010 si adresele Ministerului Sanatatii nr. 6991/28.01.2010 si nr. XI/C 1422.09.01.2010.
Reincadrarea reclamantului s-a facut ca urmare a aplicarii prevederilor din Ordinul ministrului sanatatii nr. 1078/2010 privind aprobarea regulamentului de organizare si functionare si a structurii organizatorice ale directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, act normativ emis in baza prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, ale legii responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, ale Legii cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si ale Hotararii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Aplicarea prevederilor Ordinului ministrului sanatatii nr. 1078/2010 s-a realizat in cursul anului 2010, perioada in care incadrarea si salarizarea personalului a intrat sub incidenta prevederilor din Legea cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si ale O.U.G. nr. 1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal bugetar si stabilirea salariilor acestora, precum si alte masuri in domeniul bugetar.
Judecatorul fondului a apreciat ca salariul reclamantului a fost stabilit de catre Directia de Sanatate Publica a judetului Buzau conform dispozitiilor legale in vigoare, dupa cum urmeaza: pentru anul 2010 Legea nr. 330/2010, art. 30 alin. 5 lit. a si O.U.G. nr. 1/2010, iar incepand cu 01.01.2011 s-au aplicat prevederile Legii nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice pentru care au fost emise norme metodologice de aplicare, aprobate prin Ordinul comun nr. 42/77/2011 al Ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al Ministrului finantelor publice.
Curtea a admis recursul formulat de reclamant, a modificat in parte sentinta, a admis in parte actiunea, a anulat in parte Dispozitia nr. 76 din 30.08.2010 – art. 2, in privinta cuantumului salariului de baza de 1715 lei, si in parte Dispozitia nr. 84 din 25.01.2011 – art. 2 lit. a, in privinta cuantumului salariului de baza de 1479 lei, si a obligta parata la emiterea unor noi dispozitii de stabilire a salariului de baza al reclamantului, la nivelul de salarizare in plata pentru functii similare din categoria personalului contractual.
Curtea a retinut ca parata Directia de Sanatate Publica Buzau a fost reorganizata, incepand cu data de 1.09.2010, in baza Ordinului nr. 1078 / 27.07.2010 emis de Ministrul Sanatatii, de aprobare a Regulamentului de organizare si functionare si structura organizatorica a directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti.
Urmare reorganizarii, o parte din personalul Directiei de Sanatate Publica, a fost eliberat din functia publica detinuta pana la acea data si trecut pe functia contractuala.
Incepand cu data de 1 ianuarie a anului 2010, an in care a avut loc reorganizarea Directiei de Sanatate Publica, incadrarea si salarizarea personalului s-a efectuat in baza dispozitiilor Legii nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului. nr. 1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, precum si alte masuri in domeniul bugetar.
Potrivit art. 30 alin. 5 lit. a din Legea cadru nr. 330/2009, in anul 2010, personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 si-a pastrat salariul avut, fara sa fi fost afectat de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009, respectiv, noul salariu de baza a fost cel corespunzator functiilor din luna decembrie 2009, la care s-au adaugat sporurile care se introduceau in acesta.
Urmare reorganizarii Directiei de Sanatate Publica, prin Dispozitia nr. 76 din 30.08.2010, reclamantul a fost eliberat, incepand cu 1.09.2010, din functia publica de executie de referent superior, treapta de salarizare 1, gradatia 5 din cadrul Compartimentului Evaluare risc – igiena mediului si numit in functia contractuala de executie de asistent medical principal PL, gradatia 5, in cadrul Compartimentului Evaluare factori de risc din mediu-igiena mediului, cu un salariu de baza de 1715 lei.
Potrivit apararilor paratilor, salariul de baza al reclamantului s-a stabilit incepand cu data numirii in functia contractuala, in conformitate cu art. 30 alin. 5 lit. a din Legea Cadru nr. 330/2009, si O.U.G. nr. 1/2010, art. 8 din Legea nr. 330/2009, in anul 2010 majorarea salariilor efectuandu-se numai pentru acele salarii care aveau un nivel mai mic de 705 lei/luna si fara sa depaseasca aceasta valoare; salariul de baza al reclamantului aflat in functie publica la data de 31.12.2009 era de 1054 lei - valoare care se incadra intre limita minima si maxima prevazuta de lege pentru functia contractuala, valoare care s-a mentinut si care a reprezentat baza de pornire la stabilirea noului salariu prevazut de Legea nr. 330/2009 (care, incepand cu luna septembrie 2010, devine in cuantum de 1715 lei); au aratat paratii ca reclamantul, dupa dobandirea statutului de personal contractual, nu putea fi considerat ca personal nou incadrat, pentru a i se aplica alta salarizare, deoarece la momentul reorganizarii institutiei in septembrie 2010, avea statutul de personal aflat in functie si nu statut de personal nou incadrat prin concurs sau examen; raportul de serviciu a devenit raport de munca, schimbare care nu putea conferi calitatea de personal nou angajat, caruia sa i se aplice art. 31 din Legea nr. 330/2009;
Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, incadrarea si salarizarea personalului s-a efectuat in baza dispozitiilor Legii nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si ale Legii nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice
Prin Dispozitia nr. 84/25.01.2011 emisa de Directia de Sanatate Publica Buzau, s-a dispus reincadrarea reclamantului, incepand cu 1.01.2011, in functia contractuala de asistent medical principal PL, gradatia 5, clasa de salarizare 55, din care 46 clasa de salarizare aferenta minimului functiei si 9 clase corespunzatoare transelor de vechime, conform art. 11 din Legea nr. 284/2010, stabilindu-se un salariu de baza de 1479 lei, determinat ca urmare a majorarii cu 15% a cuantumului brut al salariului de baza aferent lunii octombrie 2010.
Potrivit apararilor paratilor, reincadrarea reclamantului la data de 01.01.2011 s-a facut pe o functie contractuala identica cu cea ocupata, de asistent medical principal PL, gradatia 5 (stabilita in baza art. 11 alin. 3 din Legea Cadru nr. 284/2010 clasa de salarizare 46 (stabilita in baza anexei III - cap. I pct. 2 lit. a - Unitati clinice) la care se adauga 9 clase de salarizare corespunzatoare transelor de vechime in munca (vechime peste 20 de ani), total clase de salarizare aferente functiei pe care o ocupa - 55.
Curtea a constatat ca cererea reclamantului recurent in ceea ce priveste treapta de salarizare este neintemeiata, intrucat, potrivit dispozitiilor Legii nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, functia contractuala de executie ocupata de reclamant nu prevede trepte de salarizare. Este intemeiata insa cererea reclamantului recurent cu privire la stabilirea salariului de baza la data de 1.10.2010, prin Dispozitia nr. 76 din 30.08.2010, incepand cu data de 1.09.2010, urmare reorganizarii Directiei de Sanatate Publica, si pe cale de consecinta, si stabilirea salariului de baza incepand cu data de 1.01.2011, prin Dispozitia nr. 84 din 25.01.2011, incepand cu data de 1.01.2011.
Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. 3 si alin. 5 lit. a din Legea nr. 330/2009, invocate de parati, reincadrarea personalului s-a efectuat in anul 2010 corespunzator transelor de vechime in munca si pe functiile corespunzatoare categoriei, gradului si treptei profesionale avute in luna decembrie 2009, iar personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 si-a pastrat salariul avut, fara a fi afectat de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009, noul salariu de baza, fiind cel corespunzatoare functiilor din luna decembrie 2009, la care s-au adaugat sporurile introduse in acesta potrivit anexelor la lege.
La data de 1.01.2010, data la care a intrat in vigoare Legea nr. 330/2009, parata Directia de Sanatate Publica a procedat potrivit dispozitiilor legale.
Urmare reorganizarii, prin Ordinul nr. 1078 / 27.07.2010, parata Directia de Sanatate Publica a procedat insa in mod gresit la stabilirea salariului de baza al reclamantului, eliberat din functia publica detinuta pana la data de 31.08.2010 si numit in functie contractuala de executie incepand cu data de 1.08.2010.
Potrivit Legii nr. 330/2009, salarizarea personalului contractual se realiza in raport cu prevederile Anexei nr. II/2 pct. II lit. A din lege.
Prin eliberarea din functia publica detinuta, prin Dispozitia nr. 76/ 30.08.2010, raportul de serviciu al reclamantului, functionar public, a incetat, acesta fiind numit personal contractual, incheindu-se astfel un nou raport de munca si un contract individual de munca.
In aceste imprejurari, contrar apararilor paratei, nu erau incidente dispozitiile art. 30 alin. 3 si 5 lit. a din Legea nr. 330/2009, acestea priveau reincadrarea personalului corespunzator transelor de vechime in munca si pe functiile corespunzatoare categoriei, gradului si treptei profesionale avute in luna decembrie 2009, astfel incat personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 sa isi pastreze salariul avut, fara a fi afectat de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009.
Erau incidente in aceasta situatie dispozitiile art. 31 din Legea nr. 330/2009, potrivit carora pentru personalul nou-incadrat pe functii in perioada de aplicare etapizata, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare, intrucat reclamantul a fost nou incadrat in functie, ca personal contractual, anterior detinand o functie publica.
Sustinerile paratei, privind faptul ca reclamantul avea statutul de personal aflat in functie si nu statut de personal nou incadrat prin concurs sau examen, sunt nefondate, intrucat legiuitorul a precizat faptul ca salarizarea la nivelul in plata pentru functiile similare se realizeaza pentru personalul nou-incadrat pe functii, si nu numai pentru personalul nou incadrat.
Avand in vedere gresita stabilire a salariului de baza la data de 1.01.2010, prin Dispozitia nr. 76 din 30.08.2010, urmare eliberarii din functia publica si numirii ca personal contractual, in mod gresit a fost stabilit salariul de baza si prin Dispozitia nr. 84 din 25.01.2011, emisa in baza prevederilor Legii nr. 285/2010, intrucat potrivit art. 1 din aceasta, salariul de baza s-a stabilit prin majorarea cu 15%. a salariului de baza acordat pentru luna octombrie 2010.
(Judecator Adriana Florina Secreteanu)