Creanta actionarului. Calitatea creditorilor bancari ale caror garantii au fost valorificate de catre AVAS
17 martie 2020Tabelul creantelor. Creante bancare. Creante bugetare. Creante din chirii
17 martie 2020
Obiectiuni la tabelul de creante. Admisibilitate
Contestarea tabelului definitiv nu se poate face decat pe baza motivelor prevazute la art. 5815 din Legea nr. 64/1995, republicata, respectiv in cazul descoperirii existentei unui fals, dol sau erori esentiale; celelalte contestatii trebuie facute la tabelul preliminar al creantelor.
(Tribunalul Prahova - Sentinta nr. 218 bis din 10 septembrie 2003)
La data de 29.08.2003, creditoarea Administratia Finantelor Publice a Municipiului PloieSti a formulat obiectiuni la tabloul creditorilor intocmit de lichidatorul judiciar D.C.
Pe aceasta cale, creditorul a inteles sa conteste suma cu care este inscrisa in tabloul creditorilor, intrucat, la suma stabilita prin Procesul-verbal de control nr. 4169/2003, trebuiau adaugate sumele de 32.000.000 lei fond de sanatate Si 10.000.000 lei amenda aplicata de Garda Financiara Prahova in baza Procesului-verbal nr. 0010565/15.12.1999.
Creditoarea a mai precizat ca lichidatorul judiciar nu a tinut cont de cele doua creante amintite, creante care nu sunt cuprinse in procesul-verbal de control, insa transmise in vederea inscrierii in tabelul creditorilor, invocand in acest sens dispozitiile art. 107 din Legea nr. 64/1995, republicata.
Analizand actele Si lucrarile dosarului, prin prisma cererii formulate s-au retinut urmatoarele:
Prin Sentinta nr. 584 din 21.11.2002, s-a dispus deschiderea procedurii prevazute de Legea nr. 64/1995, republicata, impotriva debitoarei SC "T." SRL, dispunandu-se totodata numirea unui administrator judiciar cu atributiile stabilite de art. 18 din lege.
La data de 25.02.2003, judecatorul-sindic, constatand ca debitoarea nu Si-a declarat intentia de reorganizare in temeiul dispozitiilor art. 77 alin. (1) lit. A.a) din Legea nr. 64/1995, republicata, modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 38/2002, a dispus trecerea la procedura falimentului, cu toate consecintele ce decurg din aceasta masura.
Pe baza atributiilor prevazute de art. 22 din Legea nr. 64/1995, republicata, lichidatorul judiciar desemnat a intocmit la data de 3.06.2003 tabloul preliminar privind creantele impotriva averii debitoarei, creditoarea Administratia Finantelor Publice PloieSti fiind mentionata in tabel la pozitia nr. 1 cu creanta prioritara in valoare de 12.327.991.704 lei.
Ulterior, in baza dispozitiilor judecatorului-sindic, constatand ca, potrivit termenelor stabilite, nu s-a formulat nici o contestatie impotriva tabelului preliminar al creantelor, lichidatorul a intocmit tabelul definitiv privind creantele impotriva averii debitoarei, stabilind ca creanta validata a creditoarei Administratia Finantelor Publice PloieSti este de 6.921.846.665 lei.
La aceasta suma, lichidatorul a ajuns in urma verificarii Procesului-verbal de control nr. 4169 din 23.07.2003, act de control in care nu erau mentionate sumele solicitate de creditoare pe calea declaratiei de creanta.
Mai mult, prin adresa depusa la Directia Generala a Finantelor Publice Prahova cu nr. 4503 din 06.08.2003 a fost contestata suma de 1.077.232.665 lei ca fiind debite Si majorari nedatorate, iar in urma aprobarii contestatiei, creanta datorata validata Si inscrisa in tablou este de 6.921.846.665 lei.
Se poate observa ca, dupa intocmirea tabelului definitiv al creantelor, potrivit dispozitiilor art. 58
15
din Legea nr. 64/1995, republicata, orice parte interesata poate face contestatie impotriva trecerii unei creante sau a unui drept de preferinta in tabloul definitiv al creantelor, in cazul descoperirii existentei unui fals, dol sau erori esentiale care au determinat admiterea creantei sau a dreptului de preferinta, precum Si in cazul descoperirii unor titluri hotaratoare Si pana atunci necunoscute.
Cererea creditoarei nu se incadreaza in conditiile de admisibilitate prevazute de acest text de lege, pentru a fi calificata ca o contestatie formulata in temeiul art. 58
15
din lege, avand in vedere ca sumele solicitate de acesta nu sunt cuprinse in titlul de creanta invocat, iar situatia de fapt aratata este anterioara intocmirii tabloului definitiv al creditorilor.
Pe de alta parte, textul de lege invocat ca temei legal pentru obiectiunile formulate, se refera la obiectiunile la raportul intocmit de lichidator in care este inclus planul de distribuire a sumelor realizate in urma lichidarii, neavand legatura cu tabloul definitiv intocmit la acest moment al procedurii.