Conditii necesare pentru abtinerea avizului de exploatare. Situatii in care refuzul autoritatii publice de a emite avizul nu este nejustificat, in acceptiunea Legii nr. 554/2004.
18 martie 2020Obligatia Institutiei Prefectului de a inmatricula autovehicule fara plata taxei de poluare.
18 martie 2020
Nelegalitatea acordarii sporului de dificultate de pana la 50% functionarilor publici implicati in aplicarea Legii nr.18/1991 r, in anul 2010.
Legea nr. 263/2006 pentru aprobarea OUG nr. 209/2005 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul proprietatii
Legea nr. 330/2009, anexele III si VI, privind salarizarea personalului platit din fondurile publice
Potrivit prevederilor OUG nr.2009/2005, sporul de dificultate de pana la 50% din salariu de incadrare se acorda pe o perioada de un an, de la data intrarii in vigoare a legii si numai exceptional in perioada imediat urmatoare si nu sine die.
Conform Legii nr.330/2009 (anexele III si VI), in nici o anexa nu se mai face vorbire in mod expres despre sporul de dificultate acordat pentru aplicarea prevederilor Legii nr.18/1991.
Curtea de Apel Ploiesti, Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal,
Decizia nr. 312 din 14 februarie 2011.
Prin decizia nr. 312 din 14 februarie 2011, Curtea de Apel Ploiesti a respins, ca nefondat, recursul declarat de paratul P. C. -Primarul Comunei R.A., impotriva sentintei nr.1249 din data de 5.11.2010 pronuntata de Tribunalul Dambovita, in contradictoriu cu reclamanta Institutia Prefectului Judetului D.
Prin cererea inregistrata pe rolul Tribunalului Dambovita – Sectia comerciala si de contencios administrativ, Institutia Prefectului Judetului D. a solicitat anularea dispozitiei nr. 41/03.02.2010 emisa de Primarul comunei R. A., judetul D., prin care s-a acordat un spor de dificultate de pana la 49%, din salariul de baza/ indemnizatie, personalului implicat in activitatea comisiei locale de aplicare a legilor fondului funciar al comunei R. A., respectiv primarului si secretarului.
Prin sentinta nr. 1249 din data de 5.11.2010, Tribunalul Dambovita a admis cererea formulata de reclamanta Institutia Prefectului Judetului D., in contradictoriu cu paratul Primarul comunei R. A., a anulat dispozitia nr. 41/2010 emisa de Primarul comunei R. A., jud. Dambovita.
Pentru a pronunta aceasta sentinta, prima instanta a retinut din interpretarea art. II din Legea nr. 263/2006 pentru aprobarea OUG nr. 209/2005, pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul proprietatii, reiese ca salariatii institutiilor publice implicate in mod direct in aplicarea legilor fondului funciar, membrii in comisiile constituite in baza art. 12 din Legea nr. 18/1991, beneficiaza de un spor lunar de dificultate de pana la 50 % din salariul de incadrare, pe o perioada de un an, calculat de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, insa, teza a II-a a articolului prevede ca stabilirea salariatilor si cuantumul sporului ce se acorda se face anual de catre conducatorul institutiei implicate in activitatea de reconstituire a dreptului de proprietate funciara, in acest sens fiind si practica instantelor judecatoresti.
S-a mai constatat ca intentia legiuitorului a fost aceea de a acorda, in perioada imediat urmatoare adoptarii legilor fondului funciar, o recompensa activitatii suplimentare desfasurata de membrii comisiilor de fond funciar in aplicarea acestor legi, acordarea acestui spor nu este o cerinta imperativa a legii, cu alte cuvinte, el nu se acorda automat, sine die, pentru ca astfel n-ar mai fi atins scopul legii, anume acela de accelerare a procesului de constituire si reconstituire a dreptului de proprietate funciara, acordarea acestui spor si dupa 19 ani de la intrarea in vigoare a Legii fondului funciar nu incurajeaza procesul de aplicarea acestei legi, iar activitatea sporadica desfasurata, in ultimii ani in acest domeniu, nu indreptateste la primirea lunara a sporului de dificultate.
Tribunalul a mai retinut ca desi Legea nr. 330/2009 nu cuprinde expres, in art. 48, printre actele normative care se abroga la intrarea ei in vigoare si dispozitiile art. II ale Legii nr. 263/2006 referitoare la sporul de dificultate, totusi, acestea sunt implicit ramase fara efecte prin intrarea in vigoare a noii legi a salarizarii unitare a personalului platit din fonduri publice.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs paratul P. C. - Primarul Comunei R. A., criticand-o pentru nelegalitate si netemeinicie, solicitand admiterea recursului, casarea sentintei si respingerea cererii reclamantei.
Examinand sentinta recurata, Curtea a retinut ca recursul este nefondat potrivit considerentelor ce urmeaza:
Cum bine a motivat prima instanta, potrivit noilor reglementari si anume Legii nr. 330/2009, sporul de pana la 50% nu se mai acorda in anul 2010 functionarilor publici implicati in aplicarea prev. Legii 18/1991 cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel, din interpretarea prevederilor Legii 263/2006 pentru aprobarea OUG nr. 209/2005 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul proprietatii, rezulta ca acest spor de dificultate de pana la 50% din salariul de incadrare se acorda pe o perioada de un an , de la data intrarii in vigoare a legii si numai exceptional in perioada imediat urmatoare si nu sine die.
De asemenea, din interpretarea dispozitiilor Legii nr. 330/2009 si a anexelor III si IV din aceasta, la care face trimitere recurentul, in nici unul din texte nu se mai face vorbire in mod expres despre sporul de dificultate acordat pentru aplicarea prevederilor Legii 18/1991.
A proceda altfel, ar insemna a se da o interpretare eronata dispozitiilor legiuitorului, care a avut in vedere sa acorde celor indreptatiti, in primul an de la aplicarea Legi nr. 263/006 un spor de dificultate de pana la 50%, iar ulterior, in perioada imediat urmatoare, numai cand se justifica si pentru o activitate sustinuta.
Pe de alta parte, cum bine a motivat prima instanta, dupa aproximativ 19 ani de la intrarea in vigoare a Legii fondului funciar si avand in vedere activitatea sporadica care se desfasoara in prezent, acest spor reprezentand aproape jumatate din salariul de incadrare, nu se mai justifica si nu incurajeaza procesul de finalizare a fondului funciar.