Actiune pentru anularea actelor frauduloase
17 martie 2020Creante declarate tardiv de catre creditorii care nu au fost notificati. Obligatia de verificare a evidentelor contabile privind lista creditorilor
17 martie 2020
Administrarea procedurii Tabelul creantelor
Cererea creditoarei bugetare AFP de amanare a hotararii privind incuviintarea tabelului de creante nu poate fi admisa deoarece a trecut suficient timp de la deschiderea procedurii pentru efectuarea verificarilor.
(Tribunalul Cluj - Sentinta nr. 868/C din 5 martie 2003)
Prin Sentinta civila nr. 5.252/2002 a fost deschisa procedura reorganizarii judiciare Si a falimentului, conform Legii nr. 64/1995, republicata, impotriva debitoarei SC "G." SRL, la cererea creditoarei SC "R." SA OneSti, fiind desemnat, in calitate de lichidator, SC "P." SRL.
In indeplinirea atributiilor sale, lichidatorul a depus la dosarul cauzei Raportul privind cauzele Si imprejurarile care au dus la starea de insolventa a debitoarei, precum Si Tabelul preliminar de creante. Raportul a fost adus la cunoStinta creditorilor, iar in baza actelor dosarului, s-a dispus refacerea tabloului creditorilor Si comunicarea acestuia.
Conform raportului intocmit, principala cauza a incetarii de plata a debitoarei o constituie lipsa de lichiditati monetare, generata de neincasarea datoriilor Si implicit a achizitionarii in continuare de marfuri. Prin acelaSi raport s-a invederat judecatorului-sindic ca societatea debitoare detine in patrimoniu un autovehicul Si ca valoarea acestuia poate acoperi o mica parte a cheltuielilor de lichidare.
Avand in vedere cele constatate prin raportul aratat, s-a solicitat a se incuviinta tabloul creditorilor Si afiSarea acestuia, precum Si a se incuviinta vanzarea patrimoniului inventariat la cel mai bun pret obtinut.
Ulterior, creditoarea Administratia Finantelor Publice Cluj a formulat contestatie, solicitand a se respinge cererea privind incuviintarea tabloului creditorilor, data fiind necesitatea acordarii unui termen pentru a se face verificarile corespunzatoare, intrucat greSit s-a retinut ca impozitul de recuperat se ridica la suma de 10.244.185 lei. Mai sustine creditoarea ca greSit au fost facute de lichidator Si compensarile, deoarece acestea reprezinta distribuiri de sume in favoarea creditorilor chirografari.
Sustinerile creditoarei nu concorda insa cu realitatea, deoarece creantele au fost calculate Si inscrise in tabloul de creante, potrivit art. 98 din Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, la valoarea nominala pe care ele o aveau la data deschiderii procedurii. Mai mult, probatiunea administrata atesta faptul ca suma datorata cu titlu de impozit este cea inscrisa in raportul intocmit de lichidator Si ca de la data deschiderii procedurii pana la data contestatiei a trecut timp suficient pentru efectuarea verificarilor corespunzatoare. In plus, nici sustinerile privind compensarile de sume nu pot fi retinute, deoarece operatiunile contabile privind partea de creante pe care o au de incasat creditorii nu reprezinta distribuiri.
Ca atare, fata de cele aratate in raport, de prevederile Legii nr. 64/1995, republicata, s-a respins contestatia formulata de creditoarea Administratia Finantelor Publice Cluj Si s-a admis cererea lichidatorului privind incuviintarea tabelului creditorilor Si vanzarii la licitatie a bunurilor debitoarei.