Buna ziua, Va scriu pentru a va cere ajutorul intr-o situatie in care am fost amenintata de managerul meu cu concedierea daca nu ma voi muta fortat pe un alt departament.
Voi detalia cele intamplate mai jos.
Lucrez intr-o companie cu program de lucru in ture.
Pe 24 decembrie am fost sunata de manager pe numarul meu personal si dupa un dialog in care a incercat sa-mi explice ca este o mutare pozitiva, la final mi-a comunicat ca sunt 2 optiuni, ori accept mutarea incepand cu 1 ianuarie, ori \"se da afara\"(discutia a fost inregistrata).
Pozitia pe care urma sa fiu mutata era pe alt department/alt nivel de cariera.
Dupa ce am analizat “Codul Muncii” am trimis urmatorul mesaj in urma caruia am fost din nou sunata si pe un ton prietenos mi s-a spus ca am inteles gresit si ca ma pot muta pe ce department doresc:
”As vrea sa fie clar refuzul meu de a schimba proiectul in conditiile date. Drepturile imi sunt incalcate.
Mai mult de atat, practicile care presupun discriminarea si constrangerea prin intermediul amenintarilor cu concedierea sunt ilegale conform legislatiei nationale si europene. Vom stabili o sedinta cu reprezentantii HR, sindicatului precum si cu managerii superiori pentru a clarifica situatia si pentru a pune in discutie si alte nereguli de ordin tehnic si legal pe care le-am observat de-a lungul timpului.
Voi cere de asemenea asistenta juridica si voi notifica ITM-ul in legatura cu abuzurile ce privesc drepturile angajatului.
Imi asum raspunderea pentru cele mentionate mai sus, voi furniza dovezi clare. Multumesc.”
Rezultatele mele au fost mereu peste target, nicio problema disciplinara, am fost permanent un angajat implicat si motivat.
La intrebarea despre criteriile de selectie mi s-a spus ca au fost alese persoanele vechi (3 fete), desi una dintre cele 3 persoane selectate era noua; explicatia a fost ca este un caz special.
Nu exista niciun temei logic sau procedural in privinta selectiei.
In cele din urma s-a anulat nu numai transferul meu ci al tuturor celor 3 persoane selectate, “probabil” alarmati de actiunile pe care le-am mentionat in mesaj.
Dupa parcurgerea “Codului muncii” am observat mai multe abateri:
Nu am anuntat nici compania, nici autoritatile despre caz.
Am asteptat obtinerea tuturor anexelor contractului de munca, regulamentelor interne si un raspuns de la HR, pentru a analiza situatia.
Am considerat util initial sa stiu daca punctele de mai sus sunt valide si ofera soliditate in vederea unei actiuni menite sa aduca schimbari pozitive.
Multumesc,
Please login or Register to submit your answer
Echipa replied 2 ani ago
Bună ziua,
Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor juridice oferite de cabinetul nostru de avocatură.
Consultanta juridica - telefonic sau pe whatsapp 0745 034 638.