Celeritatea procedurii. Cerere de suspendare. Inadmisibilitate
17 martie 2020Creanta izvorata dintr-un contract de inchiriere neinscris in CF. Admisibilitate
17 martie 2020
Creanta sub 3.000 euro. Natura subventiei acordate de la bugetul asigurarilor pentru
Somaj
Sumele acordate pentru incadrarea unei persoane in conditiile art. 85 din Legea nr. 76/2002, chiar daca sunt destinate acoperirii costurilor salariale ale angajatorului, nefiind restituite, sunt Si raman cheltuieli bugetare, neputand fi asimilate unei creante izvorate din raporturi de munca sau raporturi obligationale civile. In consecinta, pentru ca cererea AJOFM sa fie admisa, cuantumul sumei trebuie sa fie superior limitei de 3.000 euro prevazute la art. 36 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 64/1995, republicata.
(Tribunalul Vrancea - Sentinta nr. 117 din 13 aprilie 2005)
Prin cererea inregistrata sub nr. 26/F/2005, creditoarea Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Vrancea a solicitat deschiderea procedurii prevazute de Legea nr. 64/1995, republicata, asupra debitoarei SC "G." SRL, pentru o creanta in suma de 42.799.459 lei.
In motivarea actiunii, a aratat ca debitoarea are datorii catre bugetul asigurarilor pentru Somaj constituit in baza Legii nr. 76/2002 in suma de 42.799.459 lei, calculate ca urmare a nerespectarii Conventiei de acordare a subventiilor nr. 4692/2002, creanta fiind certa, lichida, exigibila Si mai veche de 30 de zile, iar debitoarea se afla in incetare de plati, nefacand nici o plata in contul AJOFM Vrancea de la data constatarii debitului, pana la data inregistrarii actiunii.
In dovedirea actiunii, creditoarea a depus titlul creantei sale.
Parata nu a formulat contestatie, recunoscand ca datoreaza suma de 42.799.459 lei.
Analizand actele dosarului, in raport cu dispozitiile legale incidente in cauza, judecatorul-sindic a retinut urmatoarele:
Din cererea introductiva a rezultat ca suma de 42.799.459 lei, datorata de SC "G." SRL, constituie obligatii la bugetul fondurilor asigurarilor pentru Somaj, reprezentand subventionarea locurilor de munca in baza art. 85 din Legea nr. 76/2002.
In conformitate cu prevederile Legii nr. 64/1995, republicata, orice creditor care are o creanta certa, lichida Si exigibila poate introduce la tribunal o cerere impotriva unui debitor care a incetat platile timp de cel putin 30 de zile, in urmatoarele conditii:
- cand creanta izvoraSte din raporturi de munca sau raporturi obligationale civile, creanta trebuie sa aiba un cuantum superior valorii insumate a 6 salarii medii pe economie, stabilite in conditiile legii Si calculate la data cererii introductive;
- in celelalte cazuri, creanta trebuie sa aiba un cuantum superior echivalentului in lei a 3.000 euro, calculat la data formularii cererii introductive.
Suma de 42.799.459 lei reprezinta suma acordata din bugetul asigurarilor pentru Somaj pentru subventionarea locurilor de munca vacante la SC "G." SRL, in vederea incadrarii in munca a unor persoane in conditiile art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru Somaj Si stimularea ocuparii fortei de munca, iar nerestituirea ei, in conditiile aceleiaSi legi, constituie un prejudiciu adus bugetului asigurarilor pentru Somaj.
Chiar daca suma subventionata de la acest buget era destinata acoperirii unei parti din costurile salariale ale angajatorului iar conditiile de acordare a subventiilor au fost stabilite printr-un act denumit conventie, creanta AJOFM Vrancea nu poate fi asimilata unei creante izvorate din raporturi de munca sau raporturi obligationale civile, sumele acordate cu titlu de subventii fiind o componenta a cheltuielilor bugetare.
In aceste conditii, creanta indicata in cererea introductiva nu trebuia raportata la prevederile art. 36 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 64/1995, republicata, ci la dispozitiile art. 36 lit. b) din acelaSi act normativ, potrivit caruia cuantumul acesteia trebuie sa fie superior echivalentului in lei al sumei de 3.000 euro, calculat la data formularii cererii introductive. Retinand faptul ca debitoarea nu neaga existenta datoriei de 42.799.459 lei catre AJOFM Vrancea, judecatorul-sindic a constatat ca nu sunt indeplinite cerintele prevazute de art. 36 lit. b) din Legea nr. 64/1995, republicata, Si, in consecinta, a respins cererea creditoarei de deschidere a procedurii reorganizarii judiciare Si a falimentului asupra debitoarei SC "G." SRL, ca neintemeiata.