Administrarea procedurii Tabelul creantelor
17 martie 2020Creanţa AVAS preluata de la CAS. Înscriere doar în lei
17 martie 2020
Creanta bugetara inferioara pragului de 3.000 euro
Orice creante bugetare rezulta dintr-un raport juridic de drept fiscal, astfel cum este definit acesta prin art. 14 Si 15 din Codul de procedura fiscala. In consecinta, intrucat intre debitoare Si creditoare nu au existat nici raporturi de munca Si nici raporturi obligationale civile, creanta indicata in cererea introductiva nu trebuia raportata la prevederile art. 29 lit. a) din Legea nr. 64/1995, republicata, ci la dispozitiile art. 29 lit. b) din acelaSi act normativ, potrivit caruia cuantumul acesteia trebuie sa fie superior echivalentului in lei al sumei de 3.000 euro.
Cum valoarea creantei, dovedita cu titluri executorii, este de 59.799.414 lei, judecatorul- sindic a constatat ca nu sunt indeplinite cerintele prevazute de art. 29 din lege Si, in consecinta, a respins cererea creditoarei de deschidere a procedurii reorganizarii judiciare Si a falimentului asupra debitoarei, ca neintemeiata.
(Tribunalul Vrancea - Sentinta nr. 5 din 12 ianuarie 2005)
Prin cererea inregistrata sub nr. 174/F/2004, creditoarea Directia Generala a Finantelor Publice Vrancea a solicitat deschiderea procedurii prevazute de Legea nr. 64/1995, republicata, asupra debitoarei SC "V." SRL FocSani, pentru o creanta in suma de 59.799.414 lei.
In motivarea actiunii, a aratat ca debitoarea are datorii la bugetul de stat in suma de 59.799.414 lei Si ca nu a reuSit recuperarea debitelor prin executare silita, societatea neavand disponibil in conturi Si fiind in incetare de plati fata de bugetul de stat de mai mult de 30 de zile.
Analizand actele dosarului, in raport cu dispozitiile legale incidente in cauza, judecatorul-sindic a retinut urmatoarele:
Din cererea introductiva a rezultat ca suma de 59.799.414 lei, datorata de SC "V." SRL FocSani, are urmatoarea componenta: 1.523.577 lei TVA, 4.984.394 lei impozit venit salarii, 313.000 lei impozit dividende, 3.965.556 lei CAS angajator, 707.767 lei Somaj angajator, 1.904.628 lei contributie pensie suplimentara agricultori, 438.380 lei contributie pensie suplimentara angajat, 1.000.000 lei amenzi, 257.540 lei cheltuieli executare silita, restul sumei fiind penalitati Si dobanzi aferente acestora.
Toate sumele reprezinta creante ale bugetului de stat Si ale bugetului asigurarilor sociale de stat Si constituie taxe Si impozite datorate acestor bugete.
In conformitate cu prevederile Legii nr. 64/1995, republicata, orice creditor care are o creanta certa, lichida Si exigibila poate introduce la tribunal o cerere impotriva unui debitor care a incetat platile timp de cel putin 30 de zile, in urmatoarele conditii:
- cand creanta izvoraSte din raporturi de munca sau raporturi obligationale civile, creanta trebuie sa aiba un cuantum superior valorii insumate a 6 salarii medii pe economie, stabilite in conditiile legii Si calculate la data cererii introductive;
- in celelalte cazuri, creanta trebuie sa aiba un cuantum superior echivalentului in lei a 3.000 euro, calculat la data formularii cererii introductive.
Suma de 59.799.414 lei reprezinta o creanta bugetara, in sensul art. 58
6
din Legea nr. 64/1995, republicata, potrivit caruia prin creante bugetare, in intelesul acestei legi, se inteleg creante izvorate din impozite, taxe, contributii, amenzi Si alte venituri bugetare.
Orice creante bugetare rezulta dintr-un raport juridic de drept fiscal, astfel cum este definit acesta prin art. 14 Si 15 din Codul de procedura fiscala. In consecinta, intrucat intre debitoare Si creditoare nu au existat nici raporturi de munca Si nici raporturi obligationale civile, creanta indicata in cererea introductiva nu trebuia raportata la prevederile art. 29 lit. a) din Legea nr. 64/1995, republicata, ci la dispozitiile art. 29 lit. b) din acelaSi act normativ, potrivit caruia cuantumul acesteia trebuie sa fie superior echivalentului in lei al sumei de 3.000 euro.
Cum valoarea creantei, dovedita cu titluri executorii, este de 59.799.414 lei, judecatorul-sindic a constatat ca nu sunt indeplinite cerintele prevazute de art. 29 din lege Si, in consecinta, a respins cererea creditoarei de deschidere a procedurii reorganizarii judiciare Si a falimentului asupra debitoarei SC "V." SRL FocSani, ca neintemeiata.