Exceptii de la verificarea creantelor
17 martie 2020Creanta a CNAS preluata de catre AVAS. Plata facuta valabil catre cedent
17 martie 2020
Completarea declaratiei de creanta de catre Administratia Finantelor Publice dupa
aprobarea tabelului definitiv. Tardivitate. Motivare
Efectuarea cu intarziere a controlului fiscal nu se incadreaza in ipoteza art. 89 alin. (1) teza finala din Legea nr. 64/1995 (“descoperirea unor titluri hotaratoare, pana atunci necunoscute"), actele fiind tinute la dispozitia organului de control.
Pe toata durata cuprinsa intre deschiderea procedurii Si pana la definitivarea tabloului, debitoarea a pus la dispozitia Administratiei Finantelor Publice actele necesare efectuarii controlului. Faptul ca functionarii insarcinati cu efectuarea controlului nu au binevoit sa se prezinte la control nu echivaleaza cu descoperirea unor titluri hotaratoare Si pana atunci necunoscute. Actele necesare controlului au fost puse la dispozitia organului de control Si nu exista acte descoperite ulterior care sa aiba efect asupra declaratiei de creanta.
(Tribunalul Cluj - Incheierea nr. 397 din 22 martie 2005 )
Prin cererea formulata de creditoarea Administratia Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca se solicita inscrierea sa pe tabloul creditorilor debitoarei SC "C." SRL cu o creanta de
- 395.422.514 lei in loc de 7.413.598.183 lei. In motivarea cererii, creditoarea arata ca aceasta suma a rezultat in urma verificarii debitoarei din punct de vedere fiscal, potrivit Procesului-verbal nr. 25112 din
30.06.2004.
Din actele Si lucrarile dosarului, judecatorul-sindic retine urmatoarele:
Prin Incheierea civila nr. 1638/C/2004 s-a incuviintat tabloul definitiv al creditorilor debitoarei SC "C." SRL, Administratia Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca fiind inscrisa cu suma de 7.413.595.183 lei. Tabelul definitiv a fost comunicat tuturor creditorilor Si a fost afiSat la uSa instantei.
Ulterior, prin Incheierea nr. 2890/C/2004, judecatorul-sindic a admis planul propus de administratorul judiciar, iar prin Incheierea nr. 3288 din 31.08.2004 s-a confirmat planul de reorganizare.
Impotriva Incheierii nr. 3288/C/2004 a formulat recurs Administratia Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca, intrucat, deSi solicitase inscrierea sa in tablou cu suma de 11.300.000.000 lei, in plan nu a fost cuprinsa cu aceasta suma.
Prin Decizia civila nr. 79 din 25 ianuarie 2005, Curtea de Apel Cluj a casat hotararea atacata Si a trimis cauza spre rejudecare judecatorului-sindic.
In motivare, instanta de control judiciar a retinut ca Administratia Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca a completat cuantumul creantei cu suma de 4 miliarde lei dupa admiterea planului Si nu a fost inclusa in tabloul creantelor la noul cuantum. Aceasta intarziere nu poate fi sanctionata cu pierderea celor 4 miliarde lei in dauna creditoarei, intrucat completarea tardiva trebuia sa fie calificata drept contestatie Si admisa in baza dispozitiilor art. 89 alin. (1) teza finala din Legea nr. 64/1995, republicata, ca urmare a descoperirii ulterioare a unor inscrisuri hotaratoare in controlul fiscal, ulterior deschiderii procedurii.
Analizand completarea declaratiei de creanta formulate de catre Administratia Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca, dupa casarea Incheierii nr. 3288/2004, judecatorul-sindic apreciaza ca in speta nu sunt intrunite cererile prevazute de art. 89 alin. (1) teza finala din Legea nr. 64/1995, republicata.
Potrivit art. 89 din lege, "Dupa expirarea termenului de depunere a contestatiilor, prevazut de art. 87 alin. (2), Si pana la inchiderea procedurii, orice parte interesata poate face contestatie impotriva trecerii unei creante sau a unui drept de preferinta in tabloul definitiv al creantelor, in cazul descoperirii existentei unui fals, dol sau erori esentiale care au determinat admiterea creantei sau a dreptului de preferinta, precum Si in cazul descoperirii unor titluri hotaratoare pana atunci necunoscute."
Procedura a fost deschisa la data de 25.11.2003, dupa care creditoarea Administratia Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca a fost notificata sa-Si depuna declaratia de creanta. De la aceasta data Si pana la incuviintarea tabloului definitiv s-au acordat la cererea Administratiei Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca un numar de 4 termene pentru a efectua controlul fiscal insa aceasta a efectuat controlul fiscal abia la 30.06.2004 Si a depus completarea declaratiei de creanta la
- Pe toata durata cuprinsa intre deschiderea procedurii Si pana la definitivarea tabloului, debitoarea a pus la dispozitia Administratiei Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca actele necesare efectuarii controlului. Faptul ca functionarii insarcinati cu efectuarea controlului nu au binevoit sa se prezinte la control nu echivaleaza cu descoperirea unor titluri hotaratoare Si pana atunci necunoscute. Actele necesare controlului, aSa cum s-a precizat mai sus, au fost puse la dispozitia organului de control Si nu exista acte descoperite ulterior care sa aiba efect asupra declaratiei de creanta.
Legea nr. 64/1995, republicata, prevede ca statul roman, in speta Administratia Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca, are in ceea ce priveSte creantele din procedura doar un drept de preferinta la incasare. Nici o dispozitie legala nu prevede ca Administratia Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca este privilegiata Si ca beneficiaza de alte drepturi Si termene decat restul creditorilor din procedura. Nu este corect ca neglijenta conducerii Si a functionarilor DGFP Cluj sa se rasfranga Si asupra celorlalti creditori Si a procedurii in general.
Raportat la considerentele invocate, judecatorul-sindic a apreciat ca in speta completarea declaratiei de creanta a Administratiei Finantelor Publice a Municipiului Cluj-Napoca poate fi considerata contestatie in baza art. 89 din lege, conform indrumarii Curtii de Apel Cluj, insa aceasta a fost respinsa ca nefondata.