Codul consumului – Dispoziții finale și tranzitorii
22 mai 2019Codul consumului - Obligațiile operatorilor economici
22 mai 2019 Codul consumului – Publicitatea produselor și serviciilor
Art. 69. - Publicitatea trebuie să fie decentă, corectă și să fie elaborată în spiritul responsabilității sociale.
Art. 70. - Se interzice publicitatea care:
a) este înșelătoare;
b) este subliminală;
c) prejudiciază respectul pentru demnitatea umană și morala publică;
d) include discriminări bazate pe rasă, sex, limbă, origine, origine socială, identitate etnică sau naționalitate;
e) atentează la convingerile religioase sau politice;
f) aduce prejudicii imaginii, onoarei, demnității și vieții particulare a persoanelor;
g) exploatează superstițiile, credulitatea sau frica persoanelor;
h) prejudiciază securitatea persoanelor sau incită la violență;
i) încurajează un comportament care prejudiciază mediul înconjurător;
j) favorizează comercializarea unor bunuri sau servicii, care sunt produse ori distribuite contrar prevederilor legale.
Art. 71. - Autorul, realizatorul de publicitate și reprezentantul legal al mijlocului de difuzare răspund solidar cu persoana care își face publicitate, în cazul încălcării prevederilor prezentului Cod, cu excepția cazurilor expres prevăzute prin lege și la care răspunderea este menționată în sarcina altei persoane.
Art. 72. - Dacă persoana care își face publicitate nu are sediul în România sau dacă nu poate fi identificată, răspunderea revine, după caz, reprezentantului său legal în România, autorului, realizatorului de publicitate sau reprezentantului legal al mijlocului de difuzare.
Art. 73. - Persoana care își face publicitate trebuie să fie în măsură să probeze exactitatea afirmațiilor, indicațiilor sau prezentărilor din anunțul publicitar și este obligată, la solicitarea instituțiilor și autorităților publice abilitate să aplice și să constate contravenții în domeniul publicității, să furnizeze documentele care să probeze exactitatea acestora. În cazul în care documentele nu sunt furnizate în termen de maximum 7 zile de la solicitare sau dacă sunt considerate insuficiente, afirmațiile din anunțul publicitar în cauză vor fi considerate inexacte.
Art. 74. - În scopul protejării vieții, sănătății, securității și informării corecte a consumatorilor, statul poate adopta măsuri de interzicere totală sau parțială a publicității anumitor produse.