CONTRACT DE PRESTARI SERVICII
6 iunie 2019CONTRACT DE CONSULTANŢĂ
6 iunie 2019
ACORD DE CONSULTANŢĂ
I.
PĂRŢILE CONTRACTANTE
S.C. ........................., având sediul social în ..................., înregistrată la Registrul Comerţului ................., sub nr. .........., având contul curent nr. .............., deschis la Banca ................. şi codul fiscal nr. ................., reprezentată prin ................., în calitate de CONSULTANT
şi
S.C. ..........................., având sediul social în ................, înregistrată la Registrul Comerţului ................., sub nr. ........., având contul curent nr. ..............., deschis la Banca ................. şi codul fiscal nr. .........., reprezentată prin ................., în calitate de CLIENT
au convenit încheierea prezentului acord de consultanţă, cu următoarele clauze:
II.
OBIECTUL CONTRACTULUI
Art. 1.
CONSULTANTUL va asigura CLIENTULUI servicii, inclusiv avizele scrise, şi anume: ....................., în schimbul cărora CLIENTUL se obligă să plătească cu titlu de onorariu o sumă de ............ lei pe ora de lucru efectuată, conform acestui contract.
III.
DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
Art. 2.
CONSULTANTUL va asigura aceste servicii la capacitatea şi cu eficienţa sa maximă, timp de minimum ............... ore pe lună.
Art. 3.
CLIENTUL se obligă să ramburseze CONSULTANTULUI sumele reprezentând cheltuielile pe care acesta le face în numele CLIENTULUI şi cu care acesta este de acord în prealabil. Pentru rambursarea cheltuielilor, CONSULTANTUL va prezenta CLIENTULUI o listă amănunţită a cheltuielilor efectuate, însoţite de chitanţe.
Art. 4.
CONSULTANTUL se obligă să respecte confidenţialitatea informaţiilor şi datelor puse la dispoziţia sa de către CLIENT, ca urmare a încheierii acestui contract.
Art. 5.
Pe perioada executării prezentului contract, CONSULTANTUL nu se va angaja în nici o activitate sau afacere în conflict cu interesele CLIENTULUI CLIENTUL poate determine dacă o activitate sau afacere intră în contradicţie cu interesele sale.
IV.
CAUZE DE îicirc;NCETARE A CONTRACTULUI
Art. 6.
Acest contract încetează într-una dintre următoarele situaţii:
a) -
CONSULTANTUL este angajat sau este pe cale de a se angaja într-o afacere sau activitate care contrazice interesele CLIENTULUI, cu condiţia aprobării acestui fapt de către CLIENT:
b) -
CLIENTUL notifică CONSULTANTULUI intenţia sa de a pune capăt raporturilor contractuale cu acesta;
c) -
CONSULTANTUL notifică CLIENTULUI intenţia sa de a pune capăt raporturilor contractuale cu acesta;
d) -
CLIENTUL încalcă vreuna dintre clauzele stipulate în prezentul contract. Termenul de notificare la care se referă lit. b) şi c) ale prezentului articol este de ............ zile
Toate notificările trebuie să se facă în scris şi să se remită la adresa precizată la sediul social.
Art. 7.
Indiferent de cauza încetării acestui contract, CLIENTUL va plăti CONSULTANTULUI pentru numărul de ore prestate.
V.
DISPOZIŢII FINALE
Art. 8.
Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de către părţi.
Încheiat astăzi ........, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
CLIENT,
CONSULTANT,
CONTRACT DE CONSULTANTA
1.
DECLARATIE GENERALA
Acest contract de consultanta (acord) intra in vigoare la date de ........... intre .........., numit consultant, cu sediul in ..........., si .............., numit client, cu sediul in .....................
2.
TERMENUL
Consultantul va fi la dispozitia clientului incepand cu data de ........ pana la data de ..........., cu exceptia situatiei in care acest acord inceteaza la o data anterioara, potrivit conditiilor stabilite in prezentul acord.
3.
DESCRIEREA SERVICIILOR DE CONSULTANTA
A.
Consultantul va asigura urmatoarele servicii, inclusiv avize scrise (se enumera si se descrie serviciile).
B.
Consultantul va asigura aceste servicii la capacitatea si cu eficienta sa maxima timp de minimum ...... ore pe luna. Clientul si consultantul pot sa hotarasca de comun acord, in scris, marirea numarului de ore pe luna.
4.
PLATA
A.
Clientul este de acord sa plateasca consultantului o suma de ......... lei pe ora de lucru efectuata potrivit acestui acord.
B.
Clientul este de acord sa ramburseze consultantului pentru cheltuielile pe care acesta le face in numele clientului si cu care clientul este de acord in prealabil.
Cheltuielile rambursabile includ ...........................................
Pentru rambursarea cheltuielilor, consultantul trebuie sa prezinte clientului o lista amanuntita a cheltuielilor insotite de chitante.
5.
CONSULTANTUL ESTE COMERCIANT INDEPENDENT
In asigurarea serviciilor pentru client, consultantul este comerciant independent si angajat, agent sau partener al clientului. Consultantul, nu clientul, raspunde de plata tuturor impozitelor, taxelor pentru asigurarea sociala si a oricaror altor plati prevazute de lege.
6.
CONSULTANTULUI NU I SE PERMITE SA SE ANGAJEZE IN NICI O ACTIVITATE IN CONFLICT CU INTERESELE CLIENTULUI
Pe perioada acestui acord, consultantului nu ii este permis sa se angajeze in nici o activitate sau afacere in conflict cu interesele clientului. Clientul poate determina daca o activitate sau afacere intra in contradictie cu afacerea lui.
7.
INCETAREA ACORDULUI
Acest acord ia sfarsit in una din urmatoarele situatii:
A.
Expirarea acestui acord;
B.
Clientul probeaza ca, consultantul este angajat sau pe cale sa se angajeze intr-o activitate sau afacere care contrazice interesele afacerii clientului;
C.
Dupa ce clientul ii da consultantului un preaviz de ..... zile anuntandu-l ca intentioneaza sa puna capat acordului;
D.
Dupa ce consultantul ii da clientului un preaviz de ..... zile anuntandu-l ca intentioneaza sa puna capat acordului;
E.
Clientul incalca obligatiile prevazute in acord fata de consultant. Consultantul notifica incalcarea, iar clientul nu o corecteaza in termen de ....... zile de la primirea notificarii de la consultant.
F.
Consultantul incalca obligatiile prevazute de acord fata de client, clientul notifica incalcarea, iar consultantul nu repara incalcarea in termen de ..... zile de la primirea notificarii de la client.
Daca acest acord ia sfarsit dintr-un motiv sau altul, clientul trebuie sa plateasca consultantul pentru munca efectuata de consultant pana la data incetarii acordului.
8.
NOTIFICARI
Toate notificarile prevazute in acest acord trebuie sa se faca in scris si sa se remita la urmatoarele adrese:
Partea Adresa
(Numele clientului) (Adresa clientului)
(Numele consultantului) (Adresa consultantului)
Semnaturile de mai jos atesta ca clientul si consultantul au incheiat acest acord la data de 199....
(Client) (Consultant)
................ .................
Prin: Prin:
................ .................
CONTRACT DE CONSULTANTA
Incheiat astazi …………………….
La …………………………………..
- PARTILE CONTRACTANTE
- S.C. ………………… S.N.C./S.C.S./S.A./S.R.L. , cu sediul social in
……………… , str. ………….. nr. ……….. , bloc …….. , scara …… ,
etaj ……….. , apartament ………. , judet/sector …………. , inregistrata la Oficiul Registrului Comertului ………… , sub nr. ………… din ………. , cod fiscal nr. …………. Din …………. , avand contul nr. …. ,
deschis la …….. , reprezentata de ………………. , cu functia de ………………. , in calitate de consultant, pe de o parte,
sau
- Intreprinderea/Asociatia……………………. ,
Cu sediul in …………. , str. …………… nr. ………… , bloc ……… , scara …… , etaj …….. , apartament ……….. , sector/judet ……….. , posesoarea autorizatiei nr. ………… din ……… , eliberata de Primaria …………….. , codul fiscal nr. ……….. din ……….. , avand contul nr. ………… , deschis la ……….. , reprezentata de ……. , cu functia de ………… , in calitate de consultant, pe de o parte, si
- S.C. …………………. S.N.C./S.C.S./S.A./S.R.L. , cu sediul social in
………… , str. ………….. nr. …….. , bloc ……… , scara ………… , etaj ……….. , apartament ………… , judet/sector ………….. , inregistrata la Oficiul Registrului Comertului …………… , sub nr. ………… din …………. , cod fiscal nr. …………… din …………. , avand contul nr. ……….. , deschis la …….. , reprezentata de …………… , cu functia de ……… , in calitate de beneficiar (client), pe de alta parte,
sau
- Asociatia/Fundatia ………………………. ,
Cu sediul in ………. , str. ……. Nr. …………. , bloc ……….. , scara ……. , etaj ……… , apartament ………. , sector/judet …………… , inregistrata in registrul persoanelor juridice prin Sentinta civila nr. ……………… din …….. , a Tribunalului ………….. , codul fiscal nr. ……….. din ………….. , avand contul nr. …………. , deschis la ………… , reprezentata de …………….. , cu functia de ………….. , in calitate de beneficiar (client), pe de alta parte,
Sau
- Intreprinderea/Asociatia ………………………. ,
Cu sediul in ………….. , str. ………… nr. ……….. , bloc ………. , scara ………… , etaj ………… , apartament ………… , sector/judet ……… , posesoarea autorizatiei nr. …….. din ……. , eliberata de Primaria ………………… , codul fiscal nr. ………. Din …………. , avand contul nr. …………….. , deschis la …………… , reprezentata de ………… , cu functia de …………….. , in calitate de beneficiar (client) pe de alta parte,
Sau
- D ………………….. , domiciliat in ……………. ,
Str. …………….. nr. ………. , bloc …….. , scara ………… , etaj ….. ,
Apartament ………. , sector/judet ……………. , nascut la data de ………………………. In ………………… , sector/judet ………………….. , fiul lui …………………. Si al ……………. , posesorul buletinului (cartii) de identitate seria …………….. nr. ……………. , eliberat de ……………. , cod numeric personal ……………. , in calitate de beneficiar (client), pe de alta parte, au convenit sa incheie prezentul contract de consultanta, cu respectarea urmatoarelor clauze:
- OBIECTUL CONTRACTULUI
- Consultantul se obliga sa asigure beneficiarului (clientului) urmatoarele
Servicii:
………………………………….
- Serviciile pe care le asigura consultantul, enumerate la pct. 2.1, vor fi la capacitate si eficienta maxima, astfel: ………………………………….
……………………………………………………………
- PRETUL SI MODALITATI DE PLATA
- Beneficiarul (clientul) se obliga sa plateasca consultantului: …………………………………………………..
- Plata remuneratiei consultantului se va face astfel:………………………
…………………………………………….
- a) Beneficiarul (clientul) este de acord sa ramburseze consultantului
cheltuielile pe care acesta le va efectua pentru realizarea clauzelor contractuale urmand ca justificarea lor sa se faca pe baza de decont insotit de documente justificative.
b) Prin cheltuieli rambursabile se intelege …………………………..
…………………………………………….
c) Neplata la termen a cheltuielilor rambursabile are drept consecinta
suspensarea continuarii lucrarilor pana la achitarea lor de catre beneficiar (client).
- OBLIGATIILE PARTILOR
- Consultantul se obliga:
- sa asigure beneficiarului (clientului) consultatii de specialitate
la un standard de performanta ridicat;
- sa respecte instructiunile date de beneficiar in ceea ce
priveste urmarirea obiectivelor stabilite;
- sa nu se angajeze sau sa nu negocieze in scopul de a
se angaja intr-o activitate, cu deosebire de consultanta, in conflict cu interesele beneficiarului (clientului);
- sa predea lucrarea/lucrarile convenita(e) la timp si in bune
conditii.
- Beneficiarul (clientul) se obliga:
- sa puna la dispozitia consultantului datele, informatiile si
documentele necesare indeplinirii obligatiilor asumate de acesta;
- sa plateasca remuneratia stabilita, in cuantumul, in conditiile
si la termenele stabilite prin prezentul contract, precum si cheltuielile stabilite de comun acord, potrivit prevederilor pct. 3.3.
- CLAUZA FINALA
- In caz de nerespectare a duratei (termenului) stabilite prin prezentul
Contract, consultantul se obliga sa plateasca penalizari de . % pe zi de intarziere din valoarea serviciilor neefectuate.
- Neplata la termen a remuneratiei stabilite, precum si a cheltuielilor
Rambursabile are drept consecinta obligarea beneficiarului la penalitati de intarziere de ……………. % pe zi.
- FORTA MAJORA
- Nici una dintre partile contractante nu raspunde de neexecutarea la
Termen sau/si de executarea in mod necorespunzator – total sau partial – a oricarei obligatii care ii revine in baza prezentului contract, daca neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiei respective a fost cauzata de forta majora, asa cum este definita de lege.
- Partea care invoca forta majora este obligata sa notifice celeilalte parti,
In termen de …………… (zile,ore), producerea evenimentului si sa ia toate masurile posibile in vederea limitarii consecintelor lui.
- Daca in termen de ………….. (zile, ore) de la producere, evenimentul
Respectiv nu inceteaza, partile au dreptul sa-si notifice incetarea de plin drept a prezentului contract fara ca vreuna dintre ele sa pretinda daune-interese.
- NOTIFICARI
- In acceptiunea partilor contractante, orice notificare adresata de una
Dintre acestea celeilalte este valabil indeplinita daca va fi transmisa la adresa/sediul prevazut in partea introductiva a prezentului contract.
- In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa,
Prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire (A.R.) si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare.
- Daca confirmarea se trimite prin telex sau telefax, ea se considera
Primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediata.
- Notificarile verbale nu se iau in considerare de nici una dintre parti,
Daca nu sunt confirmate, prin intermediul uneia dintre modalitatile prevazute la alineatele precedente.
- LITIGII
- In cazul in care rezolvarea neintelegerilor nu este posibila pe cale
Amiabila, ele vor fi supuse spre solutionare tribunalului arbitral, conform regulilor de procedura aplicabile arbitrajului comercial ad-hoc, organizat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei.
Sau
8.1. Partile au convenit ca toate neintelegerile privind validitatea prezentului
contract sau rezultate din interpretare, executarea sau incetarea
acestuia sa fie rezolvate, pe cale amiabila de reprezentantii lor.
- In cazul in care nu este posibila rezolvarea litigiilor pe cale amiabila
Partile se vor adresa instantelor judecatoresti competente.
- CLAUZA DE CONFIDENTIALITATE
- Partile se obliga sa pastreze confidentialitatea datelor, informatiilor si
Documentelor pe care le vor detine ca urmare a executarii clauzelor prezentului contract, potrivit prevederilor angajamentului, anexa nr. ….
- INCETAREA CONTRACTULUI
- Prezentul contract de consultanta inceteaza in urmatoarele situatii:
- la expirarea duratei/implinirea termenului pentru care a fost
incheiat;
- daca beneficiarul (clientul) face dovada ca, consultantul
este angajat sau negociaza sa se angajeze intr-o activitate, cu deosebire de consultanta, in conflict cu interesele beneficiarului (clientului);
- in urma notificarii scrise a uneia dintre parti;
- consultantul sau beneficiarul (clientul) nu-si respecta una
dintre obligatiile pe care si le-a asumat prin prezentulcontract.
- Partea care invoca o cauza de incetare a prevederilor prezentului
Contract o va notifica celeilalte parti cu cel putin …….. zile inainte de data la care incetarea urmeaza sa-si produca efectele.
- Beneficiarul (clientul), indiferent de cauza de incetare a prezentului
Contract, are obligatia sa plateasca consultantului contravaloarea
Serviciilor pe care I le-a prestat, in virtutea clauzelor acestuia.
- Prevederile prezentului capitol nu inlatura raspunderea partii care,
Din culpa, a cauzat incetarea contractului.
- CLAUZE FINALE
- Modificarea prezentului contract se face numai prin act aditional
Incheiat intre partile contractante.
- Prezentul contract, impreuna cu anexele sale, care fac parte integranta
Din cuprinsul sau, reprezinta vointa partilor si inlatura orice alta intelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.
- In cazul in care partile isi incalca obligatiile, neexercitarea de partea
Care sufera vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea intocmai sau prin echivalent banesc a obligatiei respective nu inseamna ca ea a renuntat la acest drept al sau.
- Prezentul contract a fost incheiat intr-un numar de ………. Exemplare
Din care …………. Astazi …………. , data semnarii lui.
CONSULTANT BENEFICIAR
Anexa
ANGAJAMENT
Prezentul angajament pentru pastrarea confidentialitatii datelor, informatiilor si documentelor a fost incheiat intre …………………………
Si …………………………… si este conex contractului incheiat intre acestea si inregistrat sub nr. …………….. din …………………………
- OBIECT
- Informatiile pe care le obtine …………………………………………
Ca efect al executarii contractului sus-mentionat sunt strict confidentiale.
- Sunt confidentiale urmatoarele informatii:
- situatia financiara;
- proiectele de afaceri;
- produsele nelivrate pietei;
- procesele de fabricatie;
- licentele sau brevetele de inventii;
- alte informatii care reprezinta pozitia pe piata a ……………………..
- De asemenea, sunt confidentiale si urmatoarele documente care s-au pus
Sau se vor pune la dispozitia …………………………. .
- SFERA CIRCULATIEI INFORMATIILOR
- ………………………………………………………
poate dezvalui informatii sau poate pune la dispozitie documente dintre cele mentionate la pct. 2 sau 3 numai persoanelor implicate in executarea clauzelor contractului sus-mentionat.
- Persoanele implicate in executarea contractului, respectiv managerii,
Contabilii, consilierii juridici si alte categorii de persoane, nu vor putea dezvaluiinformatiile confidentiale, cu exceptia cazului in care ……………..
Aprobata in scris aceasta posibilitate.
- …………………………………………………………
va folosi informatiile numai in scopul luarii unor decizii cu privire la executarea contractului sus-mentionat, fiind tinute sa nu le utilizeze in nici un alt scop.
- DURATA ANGAJAMENTULUI
- Durata prezentului angajament este ……… , in afara de cazul in care una
Dintre parti notifica in scris celeilalte incetarea lui inainte de termen.
- Notificarea prevazuta la pct. 7 trebuie sa fie facuta cu …….. zile inainte
De a deveni efectiva hotararea, dar nu mai mult de ultima zi a duratei prezentului angajament.
- SANCTIUNI PENTRU NERESPECTAREA ANGAJAMENTULUI
- Partea care incalca prevederile prezentului angajament se obliga la plata
Unor despagubiri astfel: ……………………………………………………….
- Exonereaza de raspundere urmatoarele situatii:
- daca informatiile erau cunoscute inainte de a fi fost obtinute de la
……………………………….. ;
- informatia a fost primita dintr-o sursa neconfidentiala;
- dezvaluirea informatiei s-a facut dupa ce s-a primit acordul scris
pentru aceasta;
- informatia era de circulatie publica la data dezvaluirii ei;
- ………………….. a fost obligata in mod legal sa dezvaluie informatia.
- INCETAREA ANGAJAMENTULUI
- Incetarea angajamentului are loc la incheierea duratei lui.
- La data incetarii lui, informatiile prevazute la pct. 2 si 3 nu mai au
Caracter confidential, cu toate consecintele ce decurg din aceasta.
Prezentul angajament s-a incheiat in ………………. Exemplare din
Care …………. , astazi ……………………….
SEMNATURA PARTILOR
Încheiat astăzi ....................
la ........................................
I. PĂRŢILE CONTRACTANTE
1.1. S.C. .................................................................................................... S.N.C./S.C.S./S.A./S.R.L., cu sediul social în (localitatea) ......................, str. ................................... nr. .............., bloc ............, scara ...........,. etaj ........, apartament ........., judeţ/sector ..........................................., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului ............................., sub nr. ..................... din .............................., cod fiscal nr. ................................. din ........................ având contul nr. ......................................, deschis la ........................................, reprezentată de ...................., cu funcţia de ......................, în calitate de
consultant
, pe de o parte,
sau
1.1. Întreprinderea/Asociaţia ..............................................................................................................., cu sediul în (localitatea) .................................... str. ............................................ nr. ....... bloc ........, scara ........, etaj ........, apartament ..........., sector/judeţ ........................, posesoarea autorizaţiei nr. ............... din .................., eliberată de Primăria .................................................., codul fiscal nr. ................................... din .........................., având contul nr. ................................................, deschis la ........................................, reprezentată de ................................................., cu funcţia de ..............................., în calitate de
consultant
, pe de o parte, şi
1.2. S.C. .................................................................................................... S.N.C./S.C.S./S.A./S.R.L., cu sediul social în (localitatea) ......................., str. ............................ nr. ..................., bloc .............., scara ............, etaj ............, apartament ..........., judeţ/sector ............................., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului .................................., sub nr. .................. din ................................, cod fiscal nr. ......................................... din ..................., având contul nr. ........................, deschis la .............................., reprezentată de ..........................., cu funcţia de ................................................................., în calitate de
beneficiar
(
client
), pe de altă parte,
sau
1.2. Asociaţia/Fundaţia ......................................................................................................................, cu sediul în (localitatea) ........................................., str. ............................ nr. ................, bloc ........, scara ..........., etaj ..........., apartament ..........., sector/judeţ ...................................., înregistrată în registrul persoanelor juridice prin Sentinţa civilă nr. .............................. din ................................., a Tribunalului ..........................., codul fiscal nr. ............................ din ....................., având contul nr. ....................., deschis la ..............................., reprezentată de ..............................., cu funcţia de ........................, în calitate de
beneficiar
(
client
), pe de altă parte,
sau
1.2. Întreprinderea/Asociaţia ............................................................................................................, cu sediul în (localitatea) ......................................., str. ................................... nr. ........., bloc ......., scara ........, etaj ........, apartament ......., sector/judeţ ..........................., posesoarea autorizaţiei nr. ............... din ...................., eliberată de Primăria ..........................................., codul fiscal nr. ..................................... din ..............................., având contul nr. ............................................., deschis la ......................................., reprezentată de ................................................, cu funcţia de ................................................................., în calitate de
beneficiar
(
client
) pe de altă parte,
sau
1.2. D ..................................................................., domiciliat în ..............................., str. ...................... nr. .............., bloc .........., scara ................, etaj ................., apartament .................., sector/judeţ ......................., născut la data de (ziua, luna, anul) ................................................ în (localitatea) ................................................, sector/judeţ ........................................................................, fiul lui ................................................. şi al ...................................., posesorul buletinului (cărţii) de identitate seria ........................ nr. ........................., eliberat de ........................, cod numeric personal ......................................................, în calitate de
beneficiar
(
client
), pe de altă parte,
au convenit să încheie prezentul contract de consultanţă, cu respectarea următoarelor clauze:
II. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. Consultantul se obligă să asigure beneficiarului (clientului) următoarele servicii:
2.2. Serviciile pe care le asigură consultantul, enumerate la pct. .2.1, vor fi la capacitate şi eficienţă maximă, astfel: ................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................. .
III. PREŢUL ŞI MODALITĂŢI DE PLATĂ
3.1. Beneficiarul (clientul) se obligă să plătească consultantului: ..................................................... .................................................................................................................................................. .
3.2. Plata remuneraţiei consultantului se va face astfel: ................................................................... .................................................................................................................................................. .
3.3. a) Beneficiarul (clientul) este de acord să ramburseze consultantului, cheltuielile pe care acesta le va efectua pentru realizarea clauzelor contractuale urmând ca justificarea lor să se facă pe bază de decont însoţit de documente justificative.
b) Prin cheltuieli rambursabile se înţelege: ............................................................................. ........................................................................................................................................... .
c) Neplata la termen a cheltuielilor rambursabile are drept consecinţă suspendarea continuării lucrărilor până la achitarea lor de către beneficiar (client).
IV. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
4.1. Consultantul se obligă:
a) să asigure beneficiarului (clientului) consultaţii de specialitate la un standard de performanţă ridicat;
b) să respecte instrucţiunile date de beneficiar în ceea ce priveşte urmărirea obiectivelor stabilite;
c) să nu se angajeze sau să nu negocieze în scopul de a se angaja într-o activitate, cu deosebire de consultanţă, în conflict cu interesele beneficiarului (clientului);
d) să predea lucrarea/lucrările convenită(e) la timp şi în bune condiţii.
4.2. Beneficiarul (clientul) se obligă:
a) să pună la dispoziţia consultantului datele, informaţiile şi documentele necesare îndeplinirii obligaţiilor asumate de acesta;
b) să plătească remuneraţia stabilită, în cuantumul, în condiţiile şi la termenele stabilite prin prezentul contract, precum şi cheltuielile stabilite de comun acord, potrivit prevederilor pct. 3.3.
V. CLAUZA PENALĂ
5.1. În caz de nerespectare a duratei (termenului) stabilite prin prezentul contract, consultantul se obligă să plătească penalizări de ..... % pe zi de întârziere din valoarea serviciilor neefectuate.
5.2. Neplata la termen a remuneraţiei stabilite, precum şi a cheltuielilor rambursabile are drept consecinţă obligarea beneficiarului la penalităţi de întârziere de .................................... % pe zi.
VI. FORŢA MAJORĂ
6.1. Nici una dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător - total sau parţial - a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.
6.2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termen de ................... (zile, ore), producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.
6.3. Dacă în termen de .................. (zile, ore) de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să-şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.
VII. NOTIFICĂRI
7.1. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.
7.2. În cazul în care notificarea se face pe cale poştală, ea va fi transmisă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire (A.R.) şi se consideră primită de destinatar la data menţionată de oficiul poştal primitor pe această confirmare.
7.3. Dacă confirmarea se trimite prin telex sau telefax, ea se consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată.
7.4. Notificările verbale nu se iau în considerare de nici una dintre părţi, dacă nu sunt confirmate, prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la alineatele precedente.
VIII. LITIGII
8.1. În cazul în care rezolvarea neînţelegerilor nu este posibilă pe cale amiabilă, ele vor fi supuse spre soluţionare tribunalului arbitral, conform regulilor de procedură aplicabile arbitrajului comercial ad-hoc, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a României.
sau
8.1. Părţile au convenit ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea sau încetarea acestuia să fie rezolvate, pe cale amiabilă de reprezentanţii lor.
8.2. În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente.
IX. CLAUZA DE CONFIDENŢIALITATE
9.1. Părţile se obligă să păstreze confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor pe care le vor deţine ca urmare a executării clauzelor prezentului contract, potrivit prevederilor angajamentului, anexa nr. ........ .
X. ÎNCETAREA CONTRACTULUI
10.1. Prezentul contract de consultanţă încetează în următoarele situaţii:
a) la expirarea duratei/împlinirea termenului pentru care a fost încheiat;
b) dacă beneficiarul (clientul) face dovada că, consultantul este angajat sau negociază să se angajeze într-o activitate, cu deosebire de consultanţă, în conflict cu interesele beneficiarului (clientului);
c) în urma notificării scrise a uneia dintre părţi;
d) consultantul sau beneficiarul (clientul) nu-şi respectă una dintre obligaţiile pe care şi le-a asumat prin prezentul contract.
10.2. Partea care invocă o cauză de încetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte părţi cu cel puţin ..... zile înainte de data la care încetarea urmează să-şi producă efectele.
10.3. Beneficiarul (clientul), indiferent de cauza de încetare a prezentului contract, are obligaţia să plătească consultantului contravaloarea serviciilor pe care i le-a prestat, în virtutea clauzelor acestuia.
10.4. Prevederile prezentului capitol nu înlătură răspunderea părţii care, din culpă, a cauzat încetarea contractului.
XI. CLAUZE FINALE
11.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.
11.2. Prezentul contract, împreună cu anexele sale, care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.
11.3. În cazul în care părţile îşi încalcă obligaţiile, neexercitarea de partea care suferă vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea întocmai sau prin echivalent bănesc a obligaţiei respective nu înseamnă că ea a renunţat la acest drept al său.
11.4. Prezentul contract a fost încheiat într-un număr de ............................................. exemplare din care ................................... astăzi ........................., data semnării lui.
CONSULTANT
BENEFICIAR
Anexă
ANGAJAMENT
Prezentul angajament pentru păstrarea confidenţialităţii datelor, informaţiilor şi documentelor a fost încheiat între .................................... şi ................................................... şi este conex contractului încheiat între acestea şi înregistrat sub nr. ........................................................ din .............................
I. OBIECT
1. Informaţiile pe care le obţine (numele persoanei fizice sau, după caz, juridice) .......................................................................................................... ca efect al executării contractului sus-menţionat sunt strict confidenţiale.
2. Sunt confidenţiale următoarele informaţii:
a) situaţia financiară;
b) proiectele de afaceri;
c) produsele nelivrate pieţei;
d) procesele de fabricaţie;
e) licenţele sau brevetele de invenţii;
f) alte informaţii care reprezintă poziţia pe piaţă a (numele/denumirea) .............................. .
3. De asemenea, sunt confidenţiale şi următoarele documente care s-au pus sau se vor pune la dispoziţia (numele, denumirea) ........................................................................................................
II. SFERA CIRCULAŢIEI INFORMAŢIILOR
4. (numele/denumirea) ......................................................................................................................... poate dezvălui informaţii sau poate pune la dispoziţie documente dintre cele menţionate la pct. 2 sau 3 numai persoanelor implicate în executarea clauzelor contractului sus-menţionat.
5. Persoanele implicate în executarea contractului, respectiv managerii, contabilii, consilierii juridici şi alte categorii de persoane, nu vor putea dezvălui informaţiile confidenţiale, cu excepţia cazului în care (numele/denumirea) ............................................................................................................... aprobă în scris această posibilitate.
6. (numele/denumirea) ....................................................................................................................... va folosi informaţiile numai în scopul luării unor decizii cu privire la executarea contractului sus-menţionat, fiind ţinute să nu le utilizeze în nici un alt scop.
III. DURATA ANGAJAMENTULUI
7. Durata prezentului angajament este .........................................., în afară de cazul în care una dintre părţi notifică în scris celeilalte încetarea lui înainte de termen.
8. Notificarea prevăzută la pct. 7 trebuie să fie făcută cu ............ zile înainte de a deveni efectivă hotărârea, dar nu mai mult de ultima zi a duratei prezentului angajament.
IV. SANCŢIUNI PENTRU NERESPECTAREA ANGAJAMENTULUI
9. Partea care încalcă prevederile prezentului angajament se obligă la plata unor despăgubiri astfel: .......................................................................................................................................................
10. Exonerează de răspundere următoarele situaţii:
a) dacă informaţiile erau cunoscute înainte de a fi fost obţinute de la ..................................;
b) informaţia a fost primită dintr-o sursă neconfidenţială;
c) dezvăluirea informaţiei s-a făcut după ce s-a primit acordul scris pentru aceasta;
d) informaţia era de circulaţie publică la data dezvăluirii ei;
e) .............................................. a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.
V. ÎNCETAREA ANGAJAMENTULUI
11. Încetarea angajamentului are loc la încheierea duratei lui.
12. La data încetării lui, informaţiile prevăzute la pct. 2 şi 3 nu mai au caracter confidenţial, cu toate consecinţele ce decurg din aceasta.
Prezentul angajament s-a încheiat în ................................... exemplare din care ......................, astăzi ................................................
SEMNĂTURILE PĂRŢILOR