Accident la locul de munca - amputare
5 septembrie 2023Despre un transfer liceal
6 septembrie 2023Concurs asistenta sociala 2023
Buna ziua
Va rog sa mă lămuriți cu o problema cu care mă confrunt, si anume, in anul 2019 am fost angajat prin concurs la un Centru Medicosocial care apartine de Directia de asistenta sociala, în postul de administrator cu studii medii. Cu toate că la angajare, având studii superioare nu mi s-a primit actul de studiu la dosar, doar diploma de bacalaureat.
In anul 2022, directorul unității a făcut un referat si printr-un HCL s-a modificat statul de funcții, iar postul de Administrator a fost transformat in Referent de specialitate achiziții publice cu atribuțiuni administrative – cu studii superioare.
Toate bune si frumoase pana când mi s-a cerut diploma de licență. Am absolvit Facultatea de Ecologie si Protectia Mediului in cadrul UEB Bucuresti. A doua zi m-au anuntat cum ca diploma mea nu este valabila, deoarece in Referatul catre primarie, si in fisa postului sunt trecute studii superioare economice.
Atata timp cat pe mine nu m-a intrebat nimeni ce fel de studii am, si in ce domeniu, nu mi s-a cerut diploma inainte de a se lua decizia de schimbare a postului, CINE ESTE VINOVAT ??
Cu toate acestea, diploma este recunoscuta de Institutul National de Achizitii publice (INAP) si in baza ei am facut cursuri si specializari in Achizitii publice (pe cheltuiala mea). Mi-am indeplinit toate atributiunile din fisa postului in ceea ce priveste achizitiile si administrarea Centrului. În data de 04.09.ac, am fost înstiințat că... contractul de munca a fost sistat si anulat, deoarece nu îndeplinesc condițiile de Studii Superioare Economice cerute de noul post.
Astfel mă obligă sa returnez banii inapoi pe care, i-am incasat. (diferenta de la studii medii la studii superioare).
In speranta ca ma puteti ajuta cu o lamurire si anume....daca este legal sa mi se anuleze contractul de munca si daca sunt obligat sa returnez banii.......va multumesc.
Please login or Register to submit your answer
Echipa replied 1 an ago
În această situație, este important să consultați un avocat specializat în dreptul muncii pentru a vă oferi sfaturi legale precise și pentru a vă ajuta să navigați prin această problemă. Cu toate acestea, pot să vă ofer câteva considerații generale:
Verificarea legalității modificării postului: Modificarea postului dvs. din administrator la referent de specialitate achiziții publice cu atribuții administrative a fost făcută prin decizie a directorului unității și prin Hotărârea Consiliului Local (HCL). Este important să verificați dacă această modificare a fost efectuată în conformitate cu procedurile legale și regulamentele interne ale instituției, precum și dacă au fost respectate drepturile dvs. în acest proces.
Validitatea diploma: Dacă aveți o diplomă de licență recunoscută de Institutul Național de Achiziții Publice (INAP) și ați completat cursuri și specializări în achiziții publice, acest lucru poate fi un argument în favoarea validității diplomei dvs. în contextul postului de referent de specialitate achiziții publice. Cu toate acestea, este important să verificați dacă diploma dvs. corespunde cerințelor specifice pentru acest post, așa cum sunt descrise în fisa postului sau în HCL.
Consultați un avocat: Un avocat specializat în dreptul muncii vă poate ajuta să evaluați legalitatea anulării contractului dvs. de muncă și dacă există argumente legale pentru a contesta această decizie. El vă poate oferi sfaturi cu privire la pașii pe care trebuie să îi urmați pentru a vă apăra drepturile și interesele.
Negociere și soluționare amiabilă: În unele cazuri, există posibilitatea de a negocia cu angajatorul sau cu instituția pentru a ajunge la o soluție amiabilă care să fie satisfăcătoare pentru ambele părți. Un avocat vă poate ajuta în acest proces.
În concluzie, consultarea cu un avocat este cea mai bună opțiune pentru a obține răspunsuri precise la întrebările dvs. și pentru a vă proteja drepturile și interesele în această situație.