Majorare de salariu neacordata
9 august 2017Ce trebuie sa plateasca o firma care are sediul in cadrul unei Asociatii de proprietari?
11 august 2017Telecom inlocuire Sim
Telecom inlocuire Sim
In 25 iulie am depus o cerere de inlocuirea unui Sim furat. Suntem in 10 august si inca nu au procesat cererea. Am trimis e-mail,nu au raspuns,am sunat la "Relatii Clienti" ...mi-au cerut sa astept. Am vre-o posibilitate sa ii oblig sa respecte contractul?Mentionez ca nu as vrea sa pierd nr.de telefon,l-am portat in aceasta retea acum 6 luni iar abonamentul este pe 2 ani.
Bună ziua!
În primul rând, trebuie analizate clauzele contractuale stipulate în contractul valabil încheiat, drepturile și obligațiile fiecărei părți contractante.
Contractul produce efecte doar între părți, dacă prin lege nu se prevede altfel, și are putere de lege între acestea, așa cum rezultă din cuprinsul articolului 1270 alin. (1) C.civ. : „Contractul valabil încheiat are putere de lege între părţile contractante.”
Nerespectarea obligațiilor stipulate în contract atrage răspunderea contractuală, așa cum indică art. 1350 C.civ. „(1) Orice persoană trebuie să îşi execute obligaţiile pe care le-a contractat.
(2) Atunci când, fără justificare, nu îşi îndeplineşte această îndatorire, ea este răspunzătoare de prejudiciul cauzat celeilalte părţi şi este obligată să repare acest prejudiciu, în condiţiile legii.
(3) Dacă prin lege nu se prevede altfel, niciuna dintre părţi nu poate înlătura aplicarea regulilor răspunderii contractuale pentru a opta în favoarea altor reguli care i-ar fi mai favorabile.”