Model Cerere de reexaminare timbraj
15 februarie 2017Titlul executoriu
22 februarie 2017Model Cereri privind refacerea înscrisurilor şi hotărârilor dispărute
Model Cereri privind refacerea înscrisurilor şi hotărârilor dispărute
Sediul materiei:
- Art. 1053- 1054 C. proc. civ.
- Art. 148-151 C. proc. civ.
Instanţa [1] …..
Dosar nr. …../…../…..
Completul….
Domnule Preşedinte,
Subsemnatul[2] (nume ....., prenume ....), personal/prin mandatar /prin reprezentant legal/prin reprezentant judiciar (nume ....., prenume .....)/prin avocat (nume ....., prenume .....), cu sediul profesional în ....., în calitate de parte[3] în dosarul nr. ...../...../....., în care părţi[4] sunt (nume ....., prenume ....)
sau
Subscrisa[5] (denumirea .....), prin reprezentant[6] (nume ....., prenume .....)/prin consilier juridic(nume ....., prenume .....)/prin avocat (nume ....., prenume .....), cu sediul profesional în ...../, în calitate de parte[7] în dosarul nr. ...../...../....., în care părţi[8] sunt (nume ....., prenume ....), formulăm
CERERE PRIVIND REFACEREA ÎNSCRISURILOR/HOTĂRÂRII DISPĂRUTE
prin care solicităm instanţei, ca prin încheierea ce o va pronunţa să dispună refacerea înscrisurilor/hotărârii dispărute[9]: ….
În fapt, arătăm că[10] …..
În drept, ne întemeiem cererea pe dispoziţiile art. 1053-1054 C. proc. civ.
În dovedire, solicităm încuviinţarea probei cu înscrisuri.
În cadrul probei cu înscrisuri, depunem copii legalizate ale următoarelor înscrisurilor dispărute[11] : .... sau depunem copia legalizată a hotărârii dispărute[12].
De asemenea, solicităm emiterea unei adrese către[13] …. în vederea depunerii la dosar a copiilor acestor înscrisuri, precum şi efectuarea de verificări în registrele instanţei pentru identificarea tuturor datelor privitoare la înscrisurile ce se refac.
Sau
Solicităm efectuarea unor publicaţii într-un ziar de largă răspândire, cu invitaţia ca orice posesor al unei copii de pe hotărâre să o depună la grefa instanţei.[14]
Depunem prezenta cerere, în[15] ..... exemplare.
Solicităm judecarea cauzei, în lipsă[16], în conformitate cu art. 411 alin.(1) pct.2) din C. proc. civ.
Anexăm dovada achitării taxei judiciare de timbru în cuantum de[17] ..... procura în original/copie legalizată/împuternicirea avocaţială/delegaţia de reprezentare[18]/copie legalizată de pe înscrisul doveditor al calităţii de reprezentant[19]/extras din registrul public[20]/extras, în copie legalizată, din actul care atestă dreptul de reprezentare[21].
Data, Semnătura[22] ,
Domnului Preşedinte al Judecătoriei..../Tribunalului...../Curţii de Apel
- Este important ca în antetul cererii să fie menţionată instanţa, numărul dosarului şi completul pentru ca registratorul măsurile necesare în vederea depunerii cererii la dosarul instanţei. ↑
- Menţiunile se referă la persoana fizică. ↑
- Se va indica expres calitatea procesuală a celui care formulează cererea. ↑
- Menţiunea nu este obligatorie dacă se solicită refacerea înscrisurilor sau a hotărârii, având în vedere obiectul şi temeiul de drept al cererii, precum şi împrejurarea că datele de identificare ale părţilor există la dosar. ↑
- Menţiunile se referă la persoana juridică. ↑
- Se va indica reprezentantul menţionat în evidenţele publice în cazul persoanelor juridice de drept privat şi reprezentantul desemnat pentru asociaţiile, societăţile şi entităţile fără personalitate juridică, conform art. 155 alin. (1) pct. 3) şi 4) din C. proc. civ. ↑
- Se va indica expres calitatea procesuală a celui care formulează cererea. ↑
- Menţiunea nu este obligatorie, având în vedere obiectul şi temeiul de drept al cererii, precum şi împrejurarea că datele de identificare ale părţilor există la dosar. ↑
- Se vor indica, după caz, toate elementele de identificare cunoscute şi care sunt utile procedurii de refacere: a) numărul dosarului, numărul de volume, stadiul procesual – pentru ipoteza refacerii dosarului dispărut; b) denumirea, data, conţinutul înscrisului, părţile semnatare –pentru ipoteza refacerii înscrisurilor dispărute; c) numărul hotărârii, data pronunţării, instanţa care a pronunţat hotărârea – pentru ipoteza refacerii hotărârii dispărute. ↑
- Motivele de fapt trebuie să releve anumite aspecte esenţiale pentru admisibilitatea procedurii, respectiv: 1. dosarele sau înscrisurile a căror refacere se solicită sunt aferente unei pricini în curs de judecată, potrivit art. 1053 alin. (1) C. proc. civ., respectiv, pentru refacerea hotărârii, se va arăta că dosarul sau înscrisurile priveau o pricină în care se pronunţase o hotărâre, conform art. 1054 alin. (1) C. proc. civ.; 2. volumele dosarului, înscrisurile dispărute să fi făcut parte din dosarul cauzei. ↑
- Pot servi la refacerea dosarului copiile legalizate de pe înscrisurile dispărute ce se află în posesia părţilor. (art. 1053 alin. (3) C. proc. civ.) ↑
- Pot servi la refacere copia legalizată de pe hotărâre, încredinţată părţilor (art. 1054 alin (1) C. proc. civ.) ↑
- Autorităţile emitente ale înscrisurilor transmise instanţei sau către părţile care au depus înscrisurile, potrivit art. 1053 alin. (2) C. proc. civ., în cazul refacerii dosarelor sau înscrisurilor dispărute/ ↑
- Exclusiv în ipoteza solicitării refacerii hotărârii dispărute, dacă a dispărut şi exemplarul păstrat la mapă, iar partea solicitantă nu are o copie a hotărârii. ↑
- Cererea, în conformitate cu art. 149 din C. proc. civ., se va depune în atâtea exemplare câte părţi sunt şi un exemplar pentru instanţă. Dacă părţile au un reprezentant comun sau figurează în mai multe calităţi, se poate depune un singur exemplar. ↑
- Menţiunea este facultativă şi depinde de poziţia reclamantului. Se va indica numai dacă reclamantul nu doreşte să se prezinte la fiecare termen de judecată. ↑
- Taxa de timbru este de 50 lei, în conformitate cu dispoziţiile art. 9 lit. h) din O.U.G. nr.80/2013. ↑
- Se va depune atunci când cererea este formulată prin reprezentant/avocat/consilier juridic şi nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant. ↑
- Se va depune atunci când cererea este formulată de către reprezentantul legal al părţii şi nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant. ↑
- Se va depune atunci cererea este formulată de către o persoană juridică de drept privat şi nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant. ↑
- Se va depune atunci când cererea este formulată de către asociaţii/societăţii sau entităţi fără personalitate juridică şi nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant. ↑
-
Semnătura de pe cererea trebuie să fie olografă (scrisă de mână). ↑