Model Cerere Facilităţi Taxă De Timbru – Persoane Juridice | Avocat Online 24/7

Model Cerere facilităţi taxă de timbru – persoane juridice

avocat consultanta juridica
Model Cerere de reexaminare împotriva încheierii de anulare a cererii de chemare în judecată
15 februarie 2017
cabinet avocatura
Competența executorului judecătoresc
22 februarie 2017

Model Cerere facilităţi taxă de timbru – persoane juridice

Model Cerere facilităţi taxă de timbru – persoane juridice

Model Cerere facilităţi taxă de timbru – persoane juridice

Sediul materiei:

  • Art. 42 alin. (2)–(4) O.U.G. nr. 80/2013
  • Art. 43 O.U.G. nr. 80/2013
  • Art. 148-151 C. proc. civ.

Instanţa [1] …..

Dosar nr. …../…../…..

Completul….

Domnule Preşedinte,

Subscrisa[2] (denumirea …..), prin reprezentant[3] (nume ….., prenume …..)/prin consilier juridic(nume ….., prenume …..)/prin avocat (nume ….., prenume …..), cu sediul profesional în ….., în calitate de parte[4]….., în dosarul nr…../…../….., în care părţi[5] sunt (nume ….., prenume ….), formulăm

CERERE DE ACORDARE FACILITĂŢI PENTRU PLATA TAXELOR JUDICIARE DE TIMBRU

prin care solicităm acordarea de facilităţi sub forma reducerii/eşalonării şi/sau amânării pentru plata acestor taxei[6]…..

În fapt, arătăm că,prin rezoluţia/încheierea de şedinţă din data de…., instanţa a stabilit pentru cererea de chemare în judecată/intervenţie principală/apel/recurs, în sarcina subsemnatei obligaţia de a achita o taxă judiciară de timbru în cuantum de ….. lei.

Precizăm că[7]….

În drept, ne întemeiem cererea pe dispoziţiile art. 42 alin. (2) lit. …..- alin. (4) din O.U.G. 80/2013.

În dovedire, solicităm încuviinţarea probei cu înscrisuri.

În cadrul probei cu înscrisuri, depun următoarele înscrisuri[8] ….., în copii certificate pentru conformitate cu originalul.

Depunem prezenta într-un singur exemplar[9].

Anexăm împuternicirea avocaţială/delegaţia de reprezentare[10]/copie legalizată de pe înscrisul doveditor al calităţii de reprezentant[11]/extras din registrul public[12]/extras, în copie legalizată, din actul care atestă dreptul de reprezentare[13].

Data, Semnătura[14],

Domnului Preşedinte al Judecătoriei …../Tribunalului …..Curţii de Apel/Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie

  1. Este important ca în antetul cererii să fie menţionată instanţa şi numărul dosarului, pentru ca registratorul să ia măsurile necesare în vederea soluţionării cererii. ↑
  2. Titularul cererii este o persoană juridică. ↑
  3. Se va indica reprezentantul menţionat în evidenţele publice în cazul persoanelor juridice de drept privat şi reprezentantul desemnat pentru asociaţiile, societăţile şi entităţile fără personalitate juridică, conform art. 155 alin. (1) pct. 3) şi 4) din C. proc. civ. ↑
  4. Se va menţiona calitatea părţii din dosar, respectiv reclamant, intervenient principal, apelant, recurent, etc. ↑
  5. Menţiunea nu este obligatorie, având în vedere obiectul şi temeiul de drept al cererii, precum şi împrejurarea că datele de identificare ale părţilor există la dosar. ↑
  6. Potrivit art. 42 alin. (2) din O.U.G. nr. 80/2013, în cazul persoanelor juridice nu se pot acorda facilităţi sub forma scutirii de la plata taxelor judiciare de timbru. De asemenea, reducerea taxei de timbru poate fi acordată separat sau, după caz, împreună cu eşalonarea sau amânarea plăţii, conform art. 42 alin. (4) din O.U.G. nr. 80/2013. ↑
  7. Se va menţiona situaţia în temeiul căreia instanţa este abilitată să dispună acordarea facilităţilor la plata taxelor judiciare de timbru, urmând a se dezvolta motivele aferente fiecărei ipoteze incidente: cuantumul taxei reprezintă mai mult de 10% din media venitului net pe ultimele 3 luni de activitate; plata integrală a taxei de timbru nu este posibilă deoarece persoana juridică se află în curs de lichidare sau dizolvare ori bunurile acesteia sunt, în condiţiile legii, indisponibilizate; sunt incidente împrejurări excepţionale, faţă de situaţia economico-financiară a persoanei juridice, în raport de care se apreciază că plata taxei de timbru, la valoarea datorată, ar fi de natură să afecteze în mod semnificativ activitatea curentă a persoanei juridice. ↑
  8. Se vor enumera înscrisurile depuse (de exemplu, documentele ce atestă situaţia economico-financiară pe ultimele 3 luni de activitate), cu menţionarea elementelor pentru identificare. ↑
  9. Cererea se depune într-un singur exemplar numai pentru instanţă, nefiind incidente dispoziţiile art.149 din C. proc. civ. ↑
  10. Se va depune atunci când cererea este formulată prin reprezentant/avocat/consilier juridic. ↑
  11. Se va depune atunci când cererea este formulată de către reprezentantul legal al pârâtului. ↑
  12. Se va depune atunci cererea este formulată de către o persoană juridică de drept privat. ↑
  13. Se va depune atunci când cererea este formulată de către asociaţii/societăţii sau entităţi fără personalitate juridică. ↑
  14. Semnătura de pe cerere trebuie să fie olografă (scrisă de mână). ↑

Ai nevoie de consultanță juridică specializată?

Cu o experiență de peste 15 ani în domeniul juridic, echipa Consultant Avocat Online îți oferă asistență specializată și soluții eficiente, indiferent de complexitatea situației tale. Fie că ai nevoie de consultanță în dreptul muncii, drept commercial, consultanță fiscală sau alte domenii juridice, îți punem la dispoziție expertiza echipei noastre pentru a identifica cea mai bună strategie legală.


Persoane Fizice

„Toți oamenii sunt egali în fața legii, doar un avocat bun poate face diferența.”


Consultă Avocat Online


Persoane Juridice

Soluții juridice eficiente necesare în procesul decizional din cadrul oricărei companii.


Programează consultație