Model Cerere de reexaminare timbraj
15 februarie 2017Titlul executoriu
22 februarie 2017Model Cerere de revocare mandat
Model Cerere de revocare mandat
Sediul materiei:
- Art. 89 C. proc. civ.
- Art. 148-151 C. proc. civ.
Instanţa[1] .....
Dosar nr. ...../...../.....
Completul .....
Termenul .....
Domnule Preşedinte,
Subsemnatul[2](nume ....., prenume .....), personal/prin mandatar[3](nume ....., prenume .....)/prin avocat (nume ....., prenume .....), cu sediul profesional în ..... , în calitate de parte[4]....., în dosarul nr. ...../...../....., în care părţi[5] sunt (nume ....., prenume ....)
sau
Subscrisa[6] (denumirea .....), prin reprezentant[7] (nume ....., prenume .....)/prin consilier juridic(nume ....., prenume .....)/prin avocat (nume ....., prenume.....), cu sediul profesional în ..... , în calitate de parte[8]....., în dosarul nr. ...../...../....., în care părţi[9] sunt (nume ....., prenume ....)vă solicităm să luați act de
REVOCAREA MANDATULUI ACORDAT NUMITULUI[10] .....
începând cu data de .....
Menționez că am încunoștințat mandatarul în privința revocării mandatului, iar dovada de primire a comunicării din data de ..... o atașez prezentei.
În drept, ne întemeiem cererea pe dispoziţiile art. 89 din C. proc. civ.
În dovedire, depunem următoarele înscrisuri[11] ....., în copii certificate pentru conformitate cu originalul, într-un exemplar.
Depunem prezenta cerere într-un singur exemplar, însoţită de dovada comunicării revocării către mandatar în termenul prevăzut de lege şi către partea adversă[12].
Data, Semnătura[13],
Domnului Preşedinte al Judecătoriei ...../Tribunalului ...../Curţii de Apel
- Este important ca în antetul cererii să fie menţionată instanţa, completul de judecată, termenul de judecată pentru ca registratorul să identifice dosarul în timp util. ↑
- Menţiunile se referă la persoana fizică. ↑
- Mandatul la care se referă textul de lege vizează reprezentarea convenţională. Se va menţiona numele noului mandatar al părţii, care a fost împuternicit să depună cererea de revocare. ↑
- Se va menţiona calitatea părţii din dosar, respectiv reclamant, pârât, intervenient principal/accesoriu, chemat în garanţie, chemat în judecată, etc. ↑
- Menţiunea nu este obligatorie, având în vedere obiectul şi temeiul de drept al cererii, precum şi împrejurarea că datele de identificare ale părţilor există la dosar. ↑
- Menţiunile se referă la persoana juridică. ↑
- Se va indica reprezentantul menţionat în evidenţele publice în cazul persoanelor juridice de drept privat şi reprezentantul desemnat pentru asociaţiile, societăţile şi entităţile fără personalitate juridică, conform art. 155 alin. (1) pct. 3) şi 4) din C. proc. civ. ↑
- Se va menţiona calitatea părţii din dosar, respectiv reclamant, pârât, intervenient principal/accesoriu, chemat în garanţie, chemat în judecată, etc. ↑
- Menţiunea nu este obligatorie, având în vedere obiectul şi temeiul de drept al cererii, precum şi împrejurarea că datele de identificare ale părţilor există la dosar. ↑
- Se va menţiona numele vechiul mandatar, al cărui mandat este revocat de către parte. ↑
- Se vor enumera înscrisurile depuse, cu menţionarea elementelor pentru identificare. Dacă cererea de revocare a mandatului este depusă de către noul mandatar al părţii, se va ataşa şi dovada mandatului special acordat de către parte. ↑
- Revocarea la mandat nu poate fi opusă părţii adverse decât dacă i-a fost comunicată, cu excepţia cazului în care revocarea a fost făcută în şedinţă de judecată şi în prezenţa acesteia. ↑
-
Semnătura trebuie să fie olografă (scrisă de mână) și să aparțină părții ce a revocat mandatul sau a noului mandatar, care este împuternicit să depună cererea de revocare a mandatului. ↑