CONTRACT DE ASISTENŢĂ FINANCIARĂ
6 iunie 2019CONTRACT DE AMANET
6 iunie 2019
CONTRACT DE ANTREPRIZĂ
PĂRŢILE CONTRACTANTE
Art. 1. S.C.
.............. cu sediul în ..........., str. ......., nr. ...., judeţul ............., reprezentată prin .............. în calitate de ANTREPRENOR
şi
Art. 2.
Dl/D-na. .................., domiciliat în ........, str. ........, nr. ...., judeţul ...... în calitate de CLIENT
OBIECTUL CONTRACTULUI
Art. 3.
Obiectul contractului îl constituie executarea de către antreprenor, cu materialele sale şi pe riscul său, următoarele:
- clădiri cu destinaţia .............................
- instalaţii ........................................
- căi de comunicaţie ................................
- împrejmuiri .......................................
- dotări ...........................................
- reparaţii ........................................
Construcţiile şi lucrările vor fi executate de antreprenor pe baza planului general şi de detaliu şi a proiectului de execuţie, prezentate de client şi acceptate fără obiecţie de antreprenor.
Lucrările vor începe numai după obţinerea autorizaţiei prevăzute de Legea
nr. 50/1991
, privind autorizarea executării construcţiei de către ...................... . Obţinerea autorizaţiei de construcţiei şi a vizelor legale revine clientului.
OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
Art. 4.
Antreprenorul se obligă:
a)
să cumpere materialele necesare pentru construcţie;
b)
să respecte planurile general şi de detaliu şi a proiectului de execuţie a lucrării, aşa cum a fost prezentat de client şi acceptat;
c)
să predea construcţia la termenul stabilit în contract.
Art. 5.
Clientul se obligă:
a)
să furnizeze planurile construcţiei întocmite de arhitect;
b)
să obţină autorizaţia de construire eliberată de primărie;
c)
să efectueze recepţia construcţiei şi să ia în primire lucrarea executată;
d)
să plătească preţul la data recepţionării şi luării în primire a lucrării.
DREPTURILE PĂRŢILOR
Art. 6.
Antreprenorul are dreptul:
a)
de a primi preţul la data stipulată în contract;
b)
de a obliga clientul să plătească preţul dacă a fost pus în întârziere în ceea ce priveşte obligaţia de a verifica şi de a lua în primire lucrarea executată
Art. 7.
Clientul are dreptul:
a)
de a cere predarea lucrării executate la termenele stipulate în contract.
b)
de a asista şi a verifica modul de execuţie al lucrărilor ce fac obiectul contractului în timpul execuţiei.
PREŢUL ŞI PLATA
Art. 8.
Lucrările se execută la un preţ de deviz, stabilit potrivit documentelor de plată.
Plata se va face eşalonat de către client după recepţia fiecărei faze a lucrărilor prin:
- contul antreprenorului nr. ................. deschis la Banca .............
- contul clientului nr. ...................... deschis la Banca .............
Neplata la termen a ratei pentru partea din lucrare executată şi recepţionată conduce, din iniţiativa antreprenorului, la rezilierea contractului cu daune reprezentând ..................% din valoarea contractului, valoare ce va fi estimată de expert la termenul când se va hotărî rezilierea.
TERMENUL DE EXECUŢIE
Art. 9.
Termenul de execuţie şi de recepţie definitivă a lucrărilor de antrepriză la cheie, este de .......... zile/luni/ani începând cu data de .............. şi până la data de ..................
Nerespectarea în termen a obligaţiilor asumate prin prezentul contract se penalizează cu .....% pe zi de întârziere, penalităţi ce vor fi suportate de partea în culpă. Clientul va avea dreptul de a hotărî sistarea lucrărilor şi executarea lor de alt antreprenor. Penalităţile sunt datorate de la data scadenţei şi până la executarea ei efectivă.
SUPORTAREA RISCURILOR
Art. 10.
Antreprenorul, în calitate de proprietar al materialelor până la predarea lucrării clientului, suportă pagubele rezultate din pieirea lor.
Art. 11.
Dacă executarea contractului (predarea lucrării executate) devine imposibilă datorită culpei antreprenorului, acesta nu are dreptul la plata preţului.
RĂSPUNDEREA
Art. 12.
Antreprenorul răspunde pentru pentru viciile ascunse ale materialelor procurate de el şi ale lucrării, după ce a fost recepţionată de către client, din cauza unui viciu de construcţie sau al terenului într-un termen de 10 ani din ziua recepţiei lucrării.
FORŢA MAJORĂ
Art. 13.
Forţa majoră apără de răspundere partea care o invocă.
Partea contractantă care invocă forţă majoră, o poate face opozabilă celeilalte părţi cu condiţia informării despre apariţia cauzei de forţă majoră în cel mult 5 zile de la apariţia acesteia adăugând o confirmare a unor autorităţi competente care să certifice realitatea şi exactitatea cauzei.
ÎNCETAREA CONTRACTULUI
Art. 14.
Contractul încetează prin reziliere la cererea uneia din părţi pentru neexecutarea obligaţiilor de către cealaltă parte.
LITIGII
Art. 15.
Litigiile dintre părţile contractante, în cazul în care nu vor fi rezolvate pe cale amiabilă, vor fi soluţionate de instanţele judecătoreşti competente.
Prezentul contract a fost încheiat astăzi ............. în 3 exemplare.
ANTREPRENOR,
S.C.
............
CLIENT,
Dl./D-na..........
CONTRACT DE ANTREPRIZĂ
Art. 1.
PĂRŢILE
Prezentul contract se încheie între: S.C. ................................. S.R.L., cu sediul în ..........., str. .............., nr. ....................., sector .........., înmatriculată la Registrul Comerţului sub nr. ...................., reprezentată prin .............., în calitate de antreprenor, numită în continuare ANTREPRENOR;
S.C. ................................. S.R.L., cu sediul în ............., str. ............... nr. ..............., sector, înmatriculată la Registrul Comerţului sub nr. ..................., reprezentată prin ............., numită în continuare BENEFICIAR
Art. 2.
OBIECTUL CONTRACTULUI
ANTREPRENORUL va construi BENEFICIARULUI un imobil ce se va realiza pe terenul situat în ..............., str. ............. nr. ............., conform proiectului anexat prezentului contract, proiect aprobat de beneficiar.
Art. 3.
PREŢUL ANTREPRIZEI
Preţul antreprizei plătit de beneficiar este de ......... şi va fi achitat în rate, după cum urmează:
- .....% din sumă la data semnării contractului;
- .....% din sumă la data finalizării construcţiei;
- .....% din sumă la data încheierii finisării construcţiei;
- .....% din sumă la data semnării procesului-verbal de predare-primire;
- .....% din sumă în 5 zile de la semnarea procesului-verbal de predate-primire;
Preţul include TVA şi se va efectua prin ordin de plată în termen de 5 zile de la emiterea facturii de către antreprenor.
Art. 4.
TERMENUL
Termenul de realizare a construcţiei este de .......... luni de la data semnării prezentului contract.
Neexecutarea în termen atrage pentru antreprenor plata de penalităţi de ....% pe zi de întârziere, până la predarea finală a lucrării.
Art. 5.
OBLIGAŢIILE ANTREPRENORULUI
Antreprenorul va procura materialele necesare realizării construcţiei şi va executa lucrarea conform proiectului aprobat de beneficiar, cuprins în Anexa I a prezentului contract.
Antreprenorul va preda beneficiarului la cheie construcţia la împlinirea termenului prevăzut la art. 4 din prezentul contract.
Antreprenorul este obligat să obţină toate autorizaţiile necesare pentru executarea contractului.
Art. 6.
DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE BENEFICIARULUI
Beneficiarul va recepţiona şi va lua în primire lucrarea după terminarea ei la cheie, pe baza procesului-verbal de recepţie.
Beneficiarul poate transmite unui terţ drepturile şi obligaţiile provenite din prezentul contract.
Art. 7.
GARANŢII
Antreprenorul răspunde pentru viciile ascunse ale materialelor procurate de el şi pentru viciile ascunse ale construcţiei, în conformitate cu dispoziţiile Legii
nr. 10/1995
privind calitatea în construcţii.
Antreprenorul nu garantează pentru viciile aparente în momentul recepţiei fără rezerve de către beneficiar. Părţile înţeleg prin vicii aparente, viciile pe care un beneficiar vigilent le-ar fi remarcat sau ar fi trebuit să le observe, în cadrul procedurii de recepţie.
Antreprenorul răspunde şi garantează calitatea lucrărilor şi construcţiilor timp de 18 luni de la data recepţiei finale a lucrării, obligându-se să remedieze în acest interval toate defectele de calitate apărute, cu excepţia celor datorate culpei beneficiarului în cazul viciilor ascunse, antreprenorul răspunde şi garantează dacă s-au ivit într-un interval de zece ani de la recepţia finală a lucrării, precum şi după împlinirea acestui termen, pe toată durata existenţei construcţiei, pentru vicii ale structurii de rezistenţă.
Art. 8.
PROIECTELE
Proiectele de construcţie, împreună cu planul de situaţie şi tabelul de finisaje, precum şi fişa procesului-verbal de recepţie vor fi vizate de beneficiar şi se vor afla în Anexa la prezentul contract, făcând parte integrantă din acesta.
Orice detaliere a daunelor prezentului contract, cuprinsă în aceste anexe, obligă întocmai părţile. În caz de divergenţă între prevederile unei clauze din contract şi o dispoziţie din anexă, prevalează dispoziţia din anexele indicate în alineatul precedent.
Art. 9.
MODIFICĂRI ALE PROIECTULUI
În cazul în care din dorinţa beneficiarului rezultă necesitatea unor lucrări suplimentare, acestea se vor menţiona într-un act adiţional semnat de părţi prin care se va stipula şi valoarea lucrărilor ce se vor efectua suplimentar, ca şi timpul necesar pentru efectuarea lor, timp care va prelungi corespunzător termenul de executare şi predare.
Sumele suplimentare vor fi achitate de beneficiar prin ordin de plată în termen de 15 zile de la semnarea actului adiţional, în cazul în care este vorba de modificări ale proiectului iniţial şi în condiţiile de plată stipulate la art. 3 în cazul unor construcţii auxiliare tot pe terenul aferent clădirii.
Art. 10.
PENALITĂŢI DE îNTÂRZIERE
În caz de întârziere în execuţie din culpa sa, antreprenorul va plăti penalizări de ......% pe zi de întârziere din valoarea aferentă părţii de construcţie nerealizate din culpa sa.
Art. 11.
TEMPERATURA
Lucrările de construcţii se sistează la temperaturi de ....... grade C.
Temperaturile se constată la locul şantierului şi se comunică beneficiarului de îndată de către antreprenor.
Perioada în care lucrările se sistează în condiţiile enunţate la alin. 1. va prelungi termenul prevăzut în art. 4 din prezentul contract.
Art. 12.
DIRIGINTELE
Beneficiarul îşi va putea numi un diriginte de şantier care va supraveghea derularea antreprizei conform contractului şi anexelor sale.
Neexercitarea de către beneficiar a dreptului de mai sus nu poate opri derularea antreprizei.
Art. 13.
RECEPŢIA LUCRĂRII
La finalizarea lucrărilor de execuţie, recepţia se va face de către beneficiar pe baza unui proces-verbal de recepţie semnat de beneficiar sau împuternicitul acestuia şi de reprezentantul antreprenorului, în ziua stabilită de comun acord de părţi. Termenul maxim acordat pentru recepţie este de 3 zile de la comunicare.
Din momentul semnării procesului-verbal de recepţie finală, riscurile lucrului şi ale contractului (calamitate, distrugeri, accidente) trec asupra beneficiarului.
Art. 14.
FORŢA MAJORĂ
Riscul contractului este suportat de către antreprenor până la data recepţiei finale a lucrării de către beneficiar.
Antreprenorul va fi exonerat de răspundere pentru distrugerea lucrului sau pentru neexecutarea obligaţiilor contractuale în caz de forţă majoră, aşa cum este ea reglementată.
Părţile convin ca fiind forţă majoră şi intervenţia normativă contrarie.
Forţă majoră în care se află antreprenorul va fi notificată beneficiarului în termen de şapte zile de la apariţia sa.
Art. 15.
LITIGII
În cazul apariţiei unor litigii în legătură cu executarea prezentului contract, se va încerca soluţionarea amiabilă a acestora.
Dacă nu va fi posibilă concilierea, inclusiv prin refuzul unei părţi de a concilia, se va supune litigiul spre soluţionare Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României din Bucureşti.
Se consideră refuz de conciliere inclusiv sesizarea directă a Curţii de Arbitraj de către una din părţile contractului.
Art. 16.
DREPTUL APLICABIL
Părţile aleg ca lex causae pentru încheierea, interpretarea, executarea şi încetarea prezentului contract, inclusiv pentru litigiile ce ar interveni între ele, dreptul român.
Art. 17.
TERENUL
Cota indiviză de teren aferentă construcţiei care face obiectul prezentului contract va trece în proprietatea beneficiarului în momentul semnării de către acesta a procesului-verbal de predare-primire al construcţiei respective.
Art. 18.
DISPOZIŢII FINALE
Prezentul contract include şi anexele care fac parte integrantă din acesta.
Prezentul contract s-a încheiat la ..............., astăzi, ........, în trei exemplare originale.
ANTREPRENOR,
BENEFICIAR,
CONTRACT DE ANTREPRIZA
PARTILE CONTRACTANTE
Art. 1. S.C.
.............. cu sediul in ..........., str. ......., nr. ...., judetul ............., denumita in prezentul contract "antreprenor", reprezentata prin .............. in calitate de ANTREPRENOR
si
Art. 2.
Dl/D-na. .................., domiciliat in ........, str. ........, nr. ...., judetul ...... in calitate de CLIENT
OBIECTUL CONTRACTULUI
Art. 3.
Obiectul contractului il constituie executarea de catre antreprenor, cu materialele sale si pe riscul sau, urmatoarele:
- cladiri cu destinatia .............................
- instalatii ........................................
- cai de comunicatie ................................
- imprejmuiri .......................................
- dotari ...........................................
- reparatii ........................................
Constructiile si lucrarile vor fi executate de antreprenor pe baza planului general si de detaliu si a proiectului de executie, prezentate de client si acceptate fara obiectie de antreprenor.
Lucrarile vor incepe numai dupa obtinerea autorizatiei prevazute de Legea
nr. 50/1991
, privind autorizarea executarii constructiei de catre ...................... . Obtinerea autorizatiei de constructiei si a vizelor legale revine clientului.
OBLIGATIILE PARTILOR
Art. 4.
Antreprenorul se obliga:
a)
sa cumpere materialele necesare pentru constructie;
b)
sa respecte planurile general si de detaliu si a proiectului de executie a lucrarii, asa cum a fost prezentat de client si acceptat;
c)
sa predea constructia la termenul stabilit in contract.
Art. 5.
Clientul se obliga:
a)
sa furnizeze planurile constructiei intocmite de arhitect;
b)
sa obtina autorizatia de construire eliberata de primarie;
c)
sa efectueze receptia constructiei si sa ia in primire lucrarea executata;
d)
sa plateasca pretul la data receptionarii si luarii in primire a lucrarii.
DREPTURILE PARTILOR
Art. 6.
Antreprenorul are dreptul:
a)
de a primi pretul la data stipulata in contract;
b)
de a obliga clientul sa plateasca pretul daca a fost pus in intarziere in ceea ce priveste obligatia de a verifica si de a lua in primire lucrarea executata
Art. 7.
Clientul are dreptul:
a)
de a cere predarea lucrarii executate la termenele stipulate in contract.
b)
de a asista si a verifica modul de executie al lucrarilor ce fac obiectul contractului in timpul executiei.
PRETUL SI PLATA
Art. 8.
Lucrarile se executa la un pret de deviz, stabilit potrivit documentelor de plata.
Plata se va face esalonat de catre client dupa receptia fiecarei faze a lucrarilor prin:
- contul antreprenorului nr. ................. deschis la Banca .............
- contul clientului nr. ...................... deschis la Banca .............
Neplata la termen a ratei pentru partea din lucrare executata si receptionata conduce, din initiativa antreprenorului, la rezilierea contractului cu daune reprezentand ..................% din valoarea contractului, valoare ce va fi estimata de expert la termenul cand se va hotari rezilierea.
TERMENUL DE EXECUTIE
Art. 9.
Termenul de executie si de receptie definitiva a lucrarilor de antrepriza la cheie, este de .......... zile/luni/ani incepand cu data de .............. si pana la data de ..................
Nerespectarea in termen a obligatiilor asumate prin prezentul contract se penalizeaza cu .....% pe zi de intarziere, penalitati ce vor fi suportate de partea in culpa. Clientul va avea dreptul de a hotari sistarea lucrarilor si executarea lor de alt antreprenor. Penalitatile sunt datorate de la data scadentei si pana la executarea ei efectiva.
SUPORTAREA RISCURILOR
Art. 10.
Antreprenorul, in calitate de proprietar al materialelor pana la predarea lucrarii clientului, suporta pagubele rezultate din pieirea lor.
Art. 11.
Daca executarea contractului (predarea lucrarii executate) devine imposibila datorita cazului fortuit sau fortei majore, antreprenorul nu are dreptul la plata pretului.
RASPUNDEREA
Art. 12.
In caz de neexecutare a lucrarii, antreprenorul raspunde fata de client potrivit dreptului comun.
Art. 13.
Antreprenorul raspunde pentru pentru viciile ascunse ale materialelor procurate de el si ale lucrarii, dupa ce a fost receptionata de catre client, din cauza unui viciu de constructie sau al terenului intr-un termen de 10 ani din ziua receptiei lucrarii.
FORTA MAJORA
Art. 14.
Forta majora apara de raspundere partea care o invoca.
Partea contractanta care invoca forta majora, o poate face opozabila celeilalte parti cu conditia informarii despre aparitia cauzei de forta majora in cel mult 5 zile de la aparitia acesteia adaugand o confirmare a unor autoritati competente care sa certifice realitatea si exactitatea cauzei.
INCETAREA CONTRACTULUI
Art. 15.
Contractul inceteaza prin reziliere la cererea uneia din parti pentru neexecutarea obligatiilor de catre cealalta parte.
LITIGII
Art. 16.
Litigiile dintre partile contractante, in cazul in care nu vor fi rezolvate pe cale amiabila, vor fi solutionate de instantele judecatoresti competente.
Prezentul contract a fost incheiat astazi ............. in 3 exemplare.
ANTREPRENOR,
S.C.
............
CLIENT,
Dl./D-na..........
CONTRACT DE ANTREPRIZĂ
Încheiat astăzi ..............
la ..................................
I. PĂRŢILE CONTRACTANTE
1.1. S.C. ..................................................................................................... S.N.C./S.C.S./S.A./S.R.L., cu sediul social în (localitatea) .........................., str. ................................................. nr. ..........., bloc ............., scara ..........., etaj ........, apartament ........., judeţ/sector ....................................., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului ................................................ sub nr. .................., din ................................., cod fiscal nr. ........................................ din .............................., având contul nr. .........................., deschis la ....................., reprezentată de ......................................., cu funcţia de .........................................................., în calitate de
antreprenor
, pe de o parte, şi
1.2. S.C. .................................................................................................... S.N.C./S.C.S./S.A./S.R.L., cu sediul social în (localitatea) .........................., str. ................................ nr. ............................, bloc ............., scara ..........., etaj ........, apartament ......., judeţ/sector ......................................., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului ............................................ sub nr. ...................... din ...................................., cod fiscal nr. ....................................... din ..........................., având contul nr. ......................, deschis la ....................., reprezentată de .........................................., cu funcţia de ...................................................................., în calitate de
client
, pe de altă parte,
sau
1.2. Asociaţia/Fundaţia ......................................................................................................................, cu sediul în (localitatea) ...................................................., str. .............................. nr. ............., bloc ..........., scara ..........., etaj ..........., apartament .........., sector/judeţ .................................., înregistrată în registrul persoanelor juridice prin Sentinţa civilă nr. ............................................ din ........................................., a Tribunalului ................................, codul fiscal nr. ................... din .............................., având contul nr. ................................., deschis la ..............................., reprezentată de ................., cu funcţia de ......................, în calitate de
client
, pe de altă parte,
sau
1.2. Întreprinderea/Asociaţia ............................................................................................................., cu sediul în (localitatea) .............................................., str. ...................................... nr. .........., bloc ............., scara ........, etaj ........, apartament ..........., sector/judeţ ...................................., posesoarea autorizaţiei nr. ...................... din .................., eliberată de Primăria ....................., codul fiscal nr. ............................... din ............................., având contul nr. ............................, deschis la .........................., reprezentată de .................................., cu funcţia de ..................., în calitate de
client
, pe de altă parte
sau
1.2. D ..................................................................., domiciliat în ......................................................., str. .............................. nr. ..............., bloc .........., scara .........., etaj ..............., apartament ............., sector/judeţ ..........................., născut la data de (ziua, luna, anul) ............................................ în (localitatea) ................................ sector/judeţ ........................, fiul lui ..................................... şi al ............................, posesorul buletinului (cărţii) de identitate seria ................... nr. ......................, eliberat de .........................., cod numeric personal ....................................., în calitate de
client
, pe de altă parte,
au convenit să încheie prezentul contract de antrepriză cu respectarea următoarelor clauze:
II. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. Antreprenorul se obligă să execute şi să predea „la cheie" cu materialele proprii/ale clientului, pe riscul său, următoarele lucrări:
a) clădiri având destinaţia de (birouri, locuinţe, depozite, magazii, hale de producţie, ateliere, padocuri, grajduri, silozuri etc.) ............................................................................................ ;
b) instalaţii de (apă, gaze naturale, electrice, de ventilaţie şi climatizare, de încălzire centrală, sanitare etc.) ........................................................................................................................ ;
c) căi de comunicaţii (şosele, căi ferate uzinale, alei, trotuare ş.a.) ..........................................
d) împrejmuiri (garduri din zid, prefabricate, plasă de sârmă, sârmă ghimpată ş.a.) ................................................................................... ;
e) alte dotări ...............................................................................................................................
f) reparaţii generale/curente la ................................................................................................ .
2.2. Antreprenorul va executa şi conduce execuţia lucrărilor contractate până la recepţia şi predarea lor „la cheie" clientului.
2.3. Lucrările de construcţii şi/sau de reparaţii vor fi executate de antreprenor conform planurilor, general şi de detaliu, precum şi proiectului de execuţie, prezentate de client şi acceptate, fără obiecţii, de către antreprenor.
2.4. Execuţia lucrărilor va putea fi începută de antreprenor, numai după obţinerea de către acesta sau de către client a autorizaţiei de construcţie şi a tuturor avizelor prevăzute de lege.
III. DURATA EXECUŢIEI
3.1. Durata execuţiei lucrărilor este de ........................................., iar termenul încheierii lor şi predării integrale/pe etape a lucrărilor „la cheie" este ............................................................................ .
IV. RECEPŢIA LUCRĂRILOR
4.1. Recepţia lucrărilor se va efectua pe faze de execuţie/la încheierea lucrărilor.
4.2. Prin semnarea proceselor-verbale de recepţie de execuţie pe faze/finale se atestă că antreprenorul şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale şi, concomitent, se naşte dreptul său la plata integrală a lucrărilor contractate şi executate.
V. CALITATEA LUCRĂRILOR
5.1. Antreprenorul garantează calitatea lucrărilor de construcţii timp de .................. şi a lucrărilor de instalaţii timp de ........................., obligându-se ca în cadrul termenului de garanţie să remedieze eventualele defecte de calitate, cu excepţia celor care se datorează culpei clientului.
5.2. Clientul are dreptul să asiste şi să verifice modul de execuţie a lucrărilor care fac obiectul prezentului contract, pe toată durata acestora, iar antreprenorul este obligat să efectueze şi să înlocuiască materialele, echipamentele etc. care nu corespund planurilor general şi de detaliu, proiectului de execuţie şi standardelor de calitate convenite.
VI. PLATA PREŢULUI1)
6.1. Lucrările se execută la preţuri de deviz stabilite în raport cu costul materialelor şi/sau a costuri-lor manoperei pentru fiecare fază de execuţie în parte, potrivit situaţiilor provizorii/definitive de lucrări şi a celorlalte documente de plată prezentate de antreprenor.
6.2. Clientul va efectua plata în mod eşalonat, după încheierea fiecărei faze a lucrărilor/integral, după terminarea lor, prin (ordin de plată, cec etc.) ................................................................................ din contul curent al său în cel al antreprenorului, menţionate în cap. I al prezentului contract.
VII. CLAUZA PENALĂ
7.1. Denunţarea unilaterală a prezentului contract atrage după sine daune-interese astfel: ................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................
7.2. Neexecutarea şi nepredarea la termen a lucrărilor atrage obligarea antreprenorului la plata de daune-interese, care se stabilesc de comun acord la .......... % din suma plătită până la data respectivă de către client, precum şi dreptul acestuia de a sista lucrarea şi de a continua executarea ei cu un alt antreprenor.
7.3. Neplata în termen a lucrărilor executate şi recepţionate conduce la rezilierea contractului din iniţiativa antreprenorului, clientul fiind obligat la plata de daune-interese reprezentând ...... % din valoarea lor estimată de experţi la data rezilierii lui.
VIII. FORŢA MAJORĂ2)
8.1. Nici una dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător - total sau parţial - a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.
8.2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termen de .................... (zile, ore), producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.
8.3. Dacă în termen de ........................ (zile, ore) de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să-şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.
IX. NOTIFICĂRI
9.1. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.
9.2. În cazul în care notificarea se face pe cale poştală, ea va fi transmisă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire (A.R.) şi se consideră primită de destinatar la data menţionată de oficiul poştal primitor pe această confirmare.
9.3. Dacă notificarea se trimite prin telex sau telefax, ea se consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată.
9.4. Notificările verbale nu se iau în considerare de nici una dintre părţi, dacă nu sunt confirmate, prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la alineatele precedente.
X. SOLUŢIONAREA LITIGIILOR
10.1. În cazul în care rezolvarea neînţelegerilor nu este posibilă pe cale amiabilă, ele vor fi supuse spre soluţionare tribunalului arbitral, conform regulilor de procedură aplicabile arbitrajului comercial ad-hoc, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a României.
XI. CLAUZE FINALE
11.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.
11.2. Prezentul contract, împreună cu anexele sale care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.
11.3. În cazul în care părţile îşi încalcă obligaţiile lor, neexercitarea de partea care suferă vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea întocmai sau prin echivalent bănesc a obligaţiei respective nu înseamnă că ea a renunţat la acest drept al său.
11.4. Prezentul contract a fost încheiat într-un număr de ............... exemplare, din care ...................... astăzi .................................., data semnării lui.
ANTREPRENOR
CLIENT
NOTE
1. În ceea ce priveşte stabilirea preţului, trebuie să se aibă în vedere că: a) dacă preţul se stabileşte în momentul încheierii contractului, sub forma unei sume globale, riscul majorării ulterioare a preţului materialelor şi al manoperei revine antreprenorului care însă poate diminua consecinţele unei asemenea majorări executând lucrarea cu cheltuieli inferioare, fără ca clientul să fie îndreptăţit să refuze lucrarea executată în aceste condiţii. În cazul în care preţul se stabileşte pe bază de deviz, el se fixează în mod distinct pentru fiecare fază a lucrării, preţul global rezultând din însumarea tuturor preţurilor stabilite pe faze ale lucrării.
2. Referitor la riscul pieirii, din forţă majoră sau fortuite a lucrului pe care îl execută antreprenorul, până la predarea lui clientului, cu excepţia cazului în care a fost pus în întârziere spre a-şi prelua bunul, acest risc este al clientului. În cazul în care materialele aparţin clientului, riscurile pieirii lor, ca şi a bunului la executarea căruia au fost folosite, revin clientului, antreprenorul fiind răspunzător numai dacă pieirea lui s-ar datora păstrării în condiţii necorespunzătoare. În toate cazurile, riscurile neexecutării contractului revin antreprenorului, acesta fiind debitorul obligaţiei executării lucrării. Totuşi, antreprenorul este îndreptăţit să pretindă plata preţului dacă l-a pus în întârziere pe client privind îndeplinirea obligaţiei referitoare la recepţia şi primirea lucrării, precum şi în cazul în care pieirea bunului se datorează vreunui viciu al materialelor puse la dispoziţie de client.