Decizie de pensionare, Obligativitatea contestarii ei pe cale administrativa anterior sesizarii instantei
31 martie 2020Decizie de concediere pentru motive care nu tin de salariat
31 martie 2020
Decizie de pensie pentru limita de varsta emisa dupa incetarea pensiei de invaliditate, Aplicarea indicelui de corectie
Legea nr. 263/2010, art. 51, art. 82 alin. (2), art. 116 si art. 170 Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013, art. I art. III si art. IV
Art. 170 din Legea nr. 263/2010 reglementeaza aplicarea, o singura data, la inscrierea initiala la pensie, a unui indice de corectie, pentru persoanele inscrise la pensie incepand cu data intrarii in vigoare a Legii nr. 263/2010, la punctajul mediu anual determinat in conditiile art. 95 din aceeasi lege.
Raportat la art. 51 din Legea nr. 263/2010, nu se poate sustine in mod intemeiat ca, acordarea pensiei pentru limita de varsta dupa ce asiguratul a beneficiat, in perioada anterioara, de pensie de invaliditate nu reprezinta o „inscriere initiala la pensie" in sensul avut in vedere de art. 170 din Legea nr. 263/2010, ci doar o modificare a pensiei, conform art. 82 alin. (2) si art. 116 din Legea nr. 263/2010.
Curtea de Apel Timisoara, Sectia litigii de munca si asigurari sociale,
decizia civila nr. 816 din 3 iunie 2015, Dr. C.P.
Prin sentinta civila nr. 185/29.01.2015, pronuntata in dosarul nr. 6393/30/2014, Tribunalul Timis a respins actiunea formulata de reclamanta B.A. in contradictoriu cu parata Casa Judeteana de Pensii Timis.
Pentru a pronunta aceasta hotarare, prima instanta a retinut, in esenta, ca, prin decizia nr. 185373/12.10.2001, emisa de parata, reclamantei i-a fost stabilita o pensie de invaliditate, incepand cu data de 18.09.2001, in conditiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, pe care reclamantul nu a contestat-o conform art. 87 din Legea nr. 19/2000. Aceasta decizie a fost emisa in solutionarea cererii inregistrate sub nr. 2752/22.08.2001, prin care reclamanta a solicitat inscrierea la pensie de invaliditate.
Prin Decizia nr. 185373/07.11.2011 privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, in baza dispozitiilor art. 82 alin. (12) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, s-a realizat trecerea reclamantei in categoria pensionarilor pentru limita de varsta, incepand cu data de 10.10.2011, aspect mentionat la rubrica „Motivare” din cuprinsul deciziei.
Prin Decizia nr. 437/29.10.2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 685/07.11.2013, Curtea Constitutionala a Romaniei, a admis exceptia de neconstitutionalitate a art. 170 din Legea nr. 263/2010, aratand ca indicele de corectie prevazut trebuie aplicat incepand cu data intrarii in vigoare a Legii nr. 263/2010, pentru toate pensiile care au intrat in vigoare incepand cu aceasta data si pana la adoptarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013, respectiv pana la data de 22.01.2013.
Reclamanta a adresat Casei Judetene de Pensii Timis o cerere, la data de 02.04.2014, de aplicare a indicelui de corectie, la care parata a raspuns cu adresa nr. 22251/10/04/2014, prin care a aratat ca reclamanta nu poate beneficia de dispozitiile art. 170 din Legea nr. 263/2010, intrucat data inscrierii initiale la pensie a fost 18.09.2001, data de la care a beneficiat de pensia de invaliditate, iar prin Decizia nr. 185373/07.11.2011, incepand cu data de 10.10.2011, i s-au recalculat drepturile de pensie, prin stabilirea pensiei pentru limita de varsta.
Tribunalul a constatat ca dispozitiile art. 170 din Legea nr. 263/2010 vizeaza persoanele inscrise la pensie, respectiv ale caror drepturi de pensie s-au deschis incepand cu data de
- adica persoanele pensionate sub imperiul Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Dispozitiile art. 170 din Legea nr. 263/2010 au intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 2013, astfel ca, la aceasta data, indicele de corectie reglementat de acest text de lege nu a putut fi aplicat pensiilor obtinute de la intrarea in vigoare a Legii nr. 263/2010 si cu atat mai mult celor obtinute in baza Legi nr. 19/2000.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2013, art. 170 din Legea nr. 263/2010 a produs efecte, astfel ca pensionarii al caror drept la pensie s-a deschis dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 263/2010 au dobandit dreptul de a li se recalcula, din oficiu, pensia cu luarea in calcul a indicelui de corectie.
Reclamanta nu se regaseste in aceasta situatie, intrucat dreptul sau la pensie s-a deschis anterior datei de 01.01.2011, respectiv la data de 18.09.2001, prin Decizia nr. 185373/12.10.2001, in baza Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform art. 82 alin. (1) si alin.(2) din Legea nr. 263/2010, la data indeplinirii conditiilor pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta, pensia de invaliditate devine pensie pentru limita de varsta si se acorda, din oficiu, cuantumul cel mai avantajos.
Prin urmare, intrucat dreptul la pensie al reclamantei s-a deschis anterior datei de
- respectiv la data de 18.09.2001, iar incepand cu data de 10.10.2011, s-a realizat doar trecerea reclamantei de la pensia de invaliditate obtinuta anterior la pensia pentru limita de varsta, ea nu poate beneficia de indicele de corectie prevazut de art. 170 din Legea nr. 263/2010.
Conventia pentru Apararea Drepturilor Omului si a Libertatilor Fundamentale, prin art. 14, interzice discriminarea si garanteaza proprietatea, iar prin art. 17, interzice abuzul de drept.
Neacordarea indicelui de corectie nu s-a facut pe baza unui sistem arbitrar si subiectiv din partea statului, ci aplicandu-se sistemul unitar incident pentru toti ceilalti beneficiari ai asigurarilor sociale aflati in aceeasi situatie cu reclamanta, astfel ca aceasta masura nu poate fi considerata ca fiind discriminatorie ori arbitrara.
Prin urmare, tribunalul nu a retinut sustinerea reclamantei in sensul ca exista o discriminare, intrucat reclamanta nu a fost supusa unui regim diferentiat fata de alte persoane aflate in situatie identica, legiuitorul dand posibilitatea aplicarii indicelui de corectie doar pentru categoria de pensionari a caror drept la pensie s-a deschis incepand cu data de 01.01.2011.
Reclamanta B.A. a declarat apel impotriva acestei sentinte, in termenul legal, solicitand admiterea apelului si desfiintarea sentintei atacate, in sensul admiterii actiunii asa cum a fost formulata.
In motivarea cererii de apel se arata, in esenta, ca reclamanta a indeplinit conditiile de pensionare pentru limita de varsta incepand cu data de 10.10.2011, motiv pentru care Casa Judeteana de Pensii Timis a emis Decizia nr. 185373/07.11.2011, prin care a stabilit ca pensia pentru limita de varsta sa-i fie acordata incepand cu aceasta data, mentionand ca are un stagiu de cotizare de 33 ani, 3 luni si 20 zile.
Anterior acestei date, apelanta a beneficiat de pensie pentru pierderea capacitatii de munca, conform deciziei nr. 185373/14.07.1999, fiind cardiaca.
Odata cu intrarea in vigoare a Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, Casa Judeteana de Pensii Timis ar fi trebuit sa treaca la recalcularea pensiei, aplicand dispozitiile art. 170 din aceasta lege.
Prin Decizia nr. 437/29.10.2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 685/07.11.2013, Curtea Constitutionala a Romaniei a statuat ca indicele de corectie prevazut de art. 170 trebuie aplicat incepand cu data intrarii in vigoare a Legii nr. 263/2010, pentru toate pensiile care au intrat in vigoare incepand cu aceasta data si pana la adoptarea Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013, respectiv data de 22.012013.
Instanta de fond a interpretat gresit situatia de fapt dedusa judecatii si a aplicat gresit dispozitiile legale in materie.
Chiar daca apelanta a beneficiat anterior de o pensie de invaliditate, dreptul sau la pensia pentru munca depusa si limita de varsta s-a nascut prin Decizia nr. 185373/07.11.2011, emisa in temeiul Legii nr. 263/2010.
Nici un text de lege nu pune semnul egalitatii intre pensia de invaliditate si pensia pentru munca depusa si limita de varsta, desi trecerea de la una la cealalta se face automat. Pensia de invaliditate si pensia pentru limita de varsta sunt institutii diferite, cu temeiuri de drept diferite si natura diferita. Pensia de invaliditate are la baza pierderea capacitatii de munca, indiferent de varsta bolnavului, iar aceasta pierdere este supusa unor verificari medicale periodice si amanuntite. Pensia pentru limita de varsta este acordata indiferent de capacitatea de a munci a persoanei, chiar daca aceasta este apta sa presteze munca in ciuda varstei mai inaintate.
Prin urmare, nu exista nici un text de lege si nici o justificare pentru a se concluziona ca dreptul reclamantei la pensie pentru munca depusa si limita de varsta s-ar fi deschis odata cu acordarea pensiei de invaliditate.
In drept, se invoca dispozitiile art. 466 si urmatoarele din Codul de procedura civila.
Intimata Casa Judeteana de Pensii Timis a formulat intampinare, prin care a solicitat respingerea apelului ca nefondat si mentinerea sentintei apelate ca temeinica si legala.
In motivarea intampinarii, se arata, in esenta, ca apelantei i-a fost stabilita pensia de invaliditate incepand cu data de 18.09.2001, prin Decizia nr. 185373/12.10.2001 privind acordarea pensiei de invaliditate in conditiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Decizia nr. 185373/07.11.2011 privind acordarea pensiei pentru limita de varsta a fost emisa de catre Casa Judeteana de Pensii Timis in considerarea dispozitiilor art. 82 alin. (1) si alin.
- din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
Dispozitiile art. 170 din Legea nr. 263/2010, invocate de catre apelanta, vizeaza persoanele inscrise la pensie, respectiv ale caror drepturi de pensie s-au deschis incepand cu data de
- adica persoanele pensionate sub imperiul Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare. Apelanta nu se afla, insa, in aceasta situatie, intrucat dreptul sau la pensie s-a deschis anterior datei de 01.01.2011, data intrarii in vigoare a Legii nr. 263/2010, respectiv la data de 18.09.2001, prin Decizia nr. 185373/12.10.2001, emisa in baza Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel, inscrierea initiala la pensie a apelantei in sistemul public de pensii s-a efectuat la data de 18.09.2001, iar nu la data de 10.10.2011, astfel incat demersul sau judiciar este neintemeiat, in conditiile in care legiuitorul a prevazut, in mod expres, faptul ca indicele de corectie se aplica o singura data, la inscrierea initiala la pensie, in cazul persoanelor inscrise la pensie incepand cu data intrarii in vigoare a Legii nr. 263/2010.
De altfel, la data de 10.10.2011, de la care apelanta solicita instantei sa dispuna obligarea institutiei intimate la plata diferentei necalculate si neachitate, nu a fost in vigoare art. 170 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, deoarece aplicarea acestor prevederi legale s-a prorogat pana la data de 01.01.2013, conform art. 16 din Legea nr. 283/2011 privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar.
Prin Decizia nr. 437/29.10.2013, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 685/07.11,2013, Curtea Constitutionala a retinut ca: „dispozitiile art. 170 din Legea nr. 263/2010 au intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 2013, astfel ca, pana la aceasta data, indicele de corectie reglementat de acest text de lege nu a putut fi aplicat pensiilor obtinute de la intrarea in vigoare a Legii nr. 263/2010.
De la 1 ianuarie 2013, insa, art. 170 din Legea nr. 263/2010 a inceput sa produca efecte, astfel ca pensionarii al caror drept la pensie s-a deschis dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 263/2010 au dobandit dreptul de a li se recalcula din oficiu pensia cu luarea in calcul a indicelui de corectie”.
Apelanta nu a depus raspuns la intampinarea intimatei.
Analizand apelul declarat de catre reclamanta prin prisma motivelor invocate si a dispozitiilor legale aplicabile, Curtea a constatat ca este intemeiat in parte pentru considerentele ce vor fi expuse in continuare.
Reclamanta-apelanta B.A. s-a pensionat pentru limita de varsta in anul 2011, conform Deciziei nr. 185373/7.11.2011, drepturile la pensie fiindu-i stabilite cu incepere de la data de
- in temeiul dispozitiilor Legii nr. 263/2010, aplicabile din data de 01.01.2011.
Pagina 6 din 17
Dispozitiile art. 170 din Legea nr. 263/2010, in forma in vigoare la momentul pensionarii pentru limita de varsta a reclamantei, reglementau aplicarea, o singura data, la inscrierea initiala la pensie, a unui indice de corectie, pentru persoanele inscrise la pensie incepand cu data intrarii in vigoare a Legii nr. 263/2010, la punctajul mediu anual determinat in conditiile art. 95, respectiv un indice de corectie calculat ca raport intre 43,3% din castigul salarial mediu brut realizat pe anul precedent si valoarea unui punct de pensie in vigoare la acea data.
Potrivit art. 193 alin. (2) din Legea nr. 263/2011, prevederile art. 170 trebuiau sa intre in vigoare incepand cu data de 01.01.2012. Prin art. 16 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 80/2010, aprobata prin Legea nr. 283/2011, termenul prevazut la art. 193 alin. (2) din Legea nr. 263/2010 s-a prorogat pana la data de 1 ianuarie 2013.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013 a modificat art. 170 din Legea nr. 263/2010. Art. III din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013 a prevazut ca, in anul 2013, indicele de corectie care se aplica punctajului mediu anual determinat conform prevederilor art. 95 din Legea nr. 263/2010, este 1,06, iar acest indice se aplica si punctajelor medii anuale calculate pentru persoanele ale caror drepturi de pensie s-au deschis incepand cu luna ianuarie 2011, respectiv asupra punctajului mediu anual cuvenit sau aflat in plata in luna intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Prin urmare, dispozitiile art. 170 din Legea nr. 263/2010 au intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 2013, astfel ca, pana la aceasta data, indicele de corectie reglementat de acest text de lege nu a putut fi aplicat pensiilor stabilite dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 263/2010. Astfel, pensionarii al caror drept la pensie s-a deschis dupa 1 ianuarie 2011 au dobandit dreptul de a li se recalcula, din oficiu, pensia cu luarea in calcul a indicelui de corectie.
La data de 23 ianuarie 2013, a intrat, insa, in vigoare Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013, care a modificat art. 170 alin. (1) din Legea nr. 263/2010, prevazand ca indicele de corectie se calculeaza „ca raport intre 43,3% din castigul salariat mediu brut realizat si valoarea unui punct de pensie in vigoare la data inscrierii la pensie, actualizata cu rata medie anuala a inflatiei pe anul 2011”. Totodata, a modificat si art. 170 alin. (2) din Legea nr. 263/2010, dupa cum urmeaza: „incepand cu anul 2013, castigul salarial mediu brut realizat, prevazut la alin. (1), este cel definitiv, cunoscut in anul precedent celui in care se deschide dreptul la pensie pentru anul calendaristic anterior, comunicat de Institutul National de Statistica”.
Art. III alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2013 a prevazut ca: „In anul 2013, indicele de corectie care se aplica punctajului mediu anual determinat conform prevederilor art. 95 din Legea nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, este 1,06”. Potrivit alin. (2) si alin. (3) din acelasi articol, acest indice urma sa se aplice si punctajelor medii anuale calculate pentru persoanele ale caror drepturi la pensie s-au deschis incepand cu luna ianuarie 2011, respectiv dupa data intrarii in vigoare a Legii nr. 263/2010.
Curtea Constitutionala, prin Decizia nr. 437 din 29 octombrie 2013, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 685 din 7 noiembrie 2013, a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca dispozitiile art. III alin. (2) si alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2013 sunt neconstitutionale, intrucat contravin prevederilor art. 15 alin. (2) din Legea fundamentala. In acest sens, Curtea a statuat ca: „dispozitiile art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2013 nu pot fi aplicate decat persoanelor al caror drept la pensie s-a deschis dupa intrarea in vigoare a acestui act normativ, alin. (1) al acestui articol urmand sa isi produca astfel efectele pentru aceste persoane”, deci pentru persoanele ale caror drepturi la pensie s-au deschis dupa data de 23 ianuarie 2013. Referitor la persoanele ale caror drepturi la pensie s-au deschis pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2013, adica pana la 22 ianuarie 2013 inclusiv, Curtea a statuat ca: „acestea beneficiaza de aplicarea indicelui de corectie reglementat de art. 170 din Legea nr. 263/2010, constatand ca, tot ca efect al legii, casele de pensii ar fi trebuit ca, incepand cu data de 1 ianuarie 2013, sa procedeze la aplicarea indicelui de corectie pensiilor obtinute dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 263/2010, cu aplicarea indicelui de corectie reglementat de art. 170”.
In vederea punerii de acord a dispozitiilor de lege constatate ca fiind neconstitutionale cu prevederile Constitutiei, Guvernul a prevazut, prin art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/2013, completarea cu art. IV a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2013.
Prin art. IV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2013, completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/2013, s-a stabilit ca, pentru persoanele ale caror drepturi de pensie s-au deschis in perioada 1 ianuarie 2011-22 ianuarie 2013, inclusiv, indicele de corectie care se aplica punctajelor medii anuale determinate conform prevederilor art. 95 din Legea nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare este: 1,12 in situatia persoanelor ale caror drepturi de pensie s-au deschis in perioada 1 ianuarie 2011-31 decembrie 2011 inclusiv; 1,17 in situatia persoanelor ale caror drepturi de pensie s-au deschis in perioada 1 ianuarie 2012-31 decembrie 2012 inclusiv; 1,17 in situatia persoanelor ale caror drepturi de pensie s-au deschis in perioada 1 ianuarie 2013-22 ianuarie 2013 inclusiv. Acesti indici de corectie reprezinta rezultatul aplicarii formulei de calcul prevazute de art. 170 din Legea nr. 263/2010, cu luarea in calcul a castigului salarial mediu brut realizat, specific fiecarui an avut in vedere: 2011, 2012 si 2013, astfel incat art. IV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2013, completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/2013, nu constituie o modificare retroactiva a art. 170 din Legea nr. 263/2010.
Art. IV alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2013, completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/2013, a prevazut ca, in situatia persoanelor prevazute la alin. (1), indicele de corectie se aplica asupra punctajului mediu anual cuvenit sau aflat in plata la data inscrierii initiale la pensie, iar alin. (3) al aceluiasi articol ca drepturile de pensie, rezultate in urma aplicarii indicilor de corectie prevazuti la alin. (1), se cuvin incepand cu data de 7 noiembrie 2013.
Prin decizia nr. 463/17.09.2014, definitiva si general obligatorie, Curtea Constitutionala a statuat ca dispozitiile art. IV alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013 pentru completarea si modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice sunt neconstitutionale. Totodata, prin aceasta decizie, Curtea Constitutionala a respins, ca neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV alin. (1) si alin.(2) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013 pentru completarea si modificarea Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, constatand ca ele sunt constitutionale in raport cu criticile formulate.
In considerentele deciziei nr. 463/17.09.2014, definitiva si general obligatorie, Curtea Constitutionala a retinut ca dispozitiile art. IV alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013 pentru completarea si modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice sunt neconstitutionale, intrucat considerentele Deciziei nr. 437 din 29 octombrie 2013 a Curtii Constitutionale sunt general obligatorii, iar legiuitorul, la adoptarea art. IV alin. (3) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013, completata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 113/2013, trebuia sa stabileasca, pentru persoanele ale caror drepturi la pensie s-au deschis in perioada 1 ianuarie 2011 - 22 ianuarie 2013, ca ele beneficiaza de aplicarea indicelui de corectie, reglementat de art. 170 din Legea nr. 263/2010, incepand cu data de 1 ianuarie 2013.
Art. 51 din Legea nr. 263/2010 prevede ca, in sistemul public de pensii se acorda urmatoarele categorii de pensii: pensia pentru limita de varsta, pensia anticipata, pensia anticipata partiala, pensia de invaliditate si pensia de urmas, care au regim juridic diferit, astfel incat nu se poate sustine in mod intemeiat ca, acordarea pensiei pentru limita de varsta dupa ce asiguratul a beneficiat, in perioada anterioara, de pensie de invaliditate nu reprezinta o „inscriere initiala la pensie” in sensul avut in vedere de art. 170 din Legea nr. 263/2010, ci doar o modificare a pensiei, conform art. 82 alin. (2) si art. 116 din Legea nr. 263/2010. De altfel, in speta, pensia de invaliditate a reclamantei a fost acordata in temeiul Legii nr. 3/1977 si, ulterior, al Legii nr. 19/2000, modificata si completata, iar pensia pentru limita de varsta a fost acordata in baza Legii nr. 263/2010, astfel incat aplicarea dispozitiilor art. 170 din Legea nr. 263/2010 pensiei pentru limita de varsta a reclamantului este justificata prin raportare la ratiunea adoptarii acestora de catre legiuitor.
Avand in vedere data inscrierii initiale la pensie a reclamantei: 10.10.2011 si cele statuate de Curtea Constitutionala, prin decizia nr. 463/17.09.2014, Curtea a constatat ca este intemeiata cererea reclamantei de obligare a paratei la aplicarea unui indice de corectie la punctajul mediu anual, determinat pentru reclamanta conform prevederilor art. 95 din Legea nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si cuvenit la data inscrierii initiale la pensie, cu incepere de la data de 1.01.2013, cuantumul acestui indice fiind de 1,12, potrivit art. IV alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013, completata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 113/2013, si la emiterea, in acest sens, a unei decizii de revizuire a pensiei pentru limita de varsta a reclamantei, precum si cererea reclamantei de obligare a paratei la plata diferentei dintre pensia corespunzatoare punctajului astfel calculat si cea efectiv platita cu incepere de la data de 1.01.2013, actualizata in functie de indicele de inflatie la momentul platii efective.
Pentru considerentele de fapt si de drept expuse anterior, in conformitate cu prevederile art. 480 alin. (2) din Codul de procedura civila, Curtea a admis apelul formulat de catre reclamanta si a schimbat in parte hotararea atacata, in sensul ca a admis in parte actiunea civila formulata de catre reclamanta B.A. in contradictoriu cu parata Casa Judeteana de Pensii Timis, a obligat parata sa aplice un indice de corectie de 1,12 la punctajul mediu anual, determinat pentru reclamanta conform prevederilor art. 95 din Legea nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si cuvenit la data inscrierii initiale la pensie, cu incepere de la data de 1.01.2013, precum si sa emita, in acest sens, o decizie de revizuire a pensiei pentru limita de varsta a reclamantei.