CONTESTATIA LA EXECUTARE PRIVIND RIDICAREA SECHESTRULUI ASIGURATOR. COMPETETA DE SOLUTIONARE
17 martie 2020PRETENTII. INTERVENTIA RETRACTULUI LITIGIOS. CONTRACT DE TRANSPORT. FORTA OBLIGATORIE A CONTRACTULUI. LIMITAREA RASPUNDERII.
17 martie 2020
NOTIUNEA DE ACT ADMINISTRATIV POTRIVIT DISPOZITIILOR ART.2 ALIN.1 LIT.C DIN LEGEA NR.554/2004
Curtea de Apel Ploiesti - Sectia a II-a Civila, de Contencios Administrativ si Fiscal – decizia nr.1485 din 11 octombrie 2016
Potrivit dispozitiilor art. art. 2, alin. (1), lit.c) din legea 554/2004, prin "act administrativ se intelege actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publica, in regim de putere publica, in vederea organizarii executorii legii sau a executarii in concret a legii, care da nastere, modifica sau stinge raporturi juridice. "
Prin decizia nr. 1485 din 11.10.2016 Curtea de Apel Ploiesti a respins recursul formulat de reclamantele UAT com.T si P.T., impotriva sentintei nr.377/19.04.2016 pronuntata de Tribunalul Dâmbovita, in contradictoriu cu intimata pârâta APIA-CJD, ca nefondat.
Prin sentinta nr. 377 din 19.04.2016 Tribunalul Dâmbovita a admis exceptia inadmisibilitatii, invocata de pârâta prin intâmpinare, a respins cererea având ca obiect anulare act administrativ, formulata de reclamantele UAT com.T si P.T, in contradictoriu cu pârâta APIA-CJD, ca inadmisibila.
Impotriva acestei sentinte au formulat recurs reclamantele
UAT com.T si P.T
inregistrat la a aceasta instanta in data de 8.06.2016, solicitând admiterea recursului, cu consecinta casarii hotarârii si trimiterii cauzei la instanta de fond, pentru a se analiza fondul cauzei.
Curtea, examinând sentinta recurata, prin prisma criticilor formulate, a actelor si lucrarilor dosarului, a normelor legale incidente, constata ca recursul este nefondat, pentru urmatoarele considerente:
Reclamantele UAT com.T si P.T au solicitat in contradictoriu cu pârâta APIA-CJD anularea Raportului de control nr. RO/14/AC/DB/000756 si a Deciziei nr. 286/3.06.2015 prin care s-a solutionat contestatia nr. 57/P/12.05.2015.
In fapt, incepând cu data de 16.02.2015 si pâna la data de 3.03.2015 echipele de inspectori din cadrul APIA-CJD –Serviciul Control pe Teren insotite de delegatii reclamantilor au efectuat verificari, ocazie cu care au descoperit neconformitati, mentionate in raportul de control contestat. Pentru 24 de parcele au fost confirmate suprafete mai mici decât suprafetele declarate, cauza fiind extinderea vegetatiei lemnoase si dezvoltarea maracinilor.
Urmare controlului si verificarilor efectuate s-a intocmit raportul de control nr. RO/14/AC/DB/000756, contestat de reprezentantul Primariei T., care a solicitat reverificarea suprafetelor din satele P. si G..
Dupa analizarea contestatiei nr.57/P/12.05.2015, raportului de control, RO/14/AC/DB/000756 si documentelor existente si in conformitate cu OUG 125/ 2006, Regulamentul 1122/2009, Ghidul pentru inspectorii care realizeaza controlul pe teren, Manualul de proceduri privind Controlul Clasic pe Teren realizate in cadrul Schemelor de Plati si Masurilor spre sprijin, Manualul de proceda privind Administrarea Cererilor Unice de Plata pe Suprafata pentru anul 2014 pârâta APIA-CJD a respins contestatia in discutie dispunând ca rezultatele cuprinse in raportul de control determina suprafata pentru care se va relua fluxul de autorizare de plata .
Aceasta fiind situatia invederata, Curtea retine ca actele ce fac obiectul cauzei, nu sunt acte administrative, in sensul legii, susceptibile de a fi atacate in instanta de contencios administrativ .
Potrivit dispozitiilor art. art. 2, alin. (1), lit.c) din Legea 554/2004, prin "act administrativ se intelege actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publica, in regim de putere publica, in vederea organizarii executorii legii sau a executarii in concret a legii, care da nastere, modifica sau stinge raporturi juridice. "
Cele doua inscrisuri, nu produc efecte juridice, prin acestea se constata o stare de fapt in teren, fara a se dispune recuperarea unor creante, sau alte sanctiuni, acestea fiind dispuse prin titluri de creanta.
Asa fiind, motivele de recurs sunt nefondate, actele contestate nu dau nastere, nu modifica si nu sting raporturi juridice.
De asemenea, cu ocazia analizarii titlurilor de creanta (proceselor-verbale ce au ca temei raportul de control nr. RO/14/AC/DB/000756) este evident ca aceasta se analizeaza in integralitatea lor.
Vazând si dispozitiile art. 488 alin. 1 pct. 8, art. 496 alin. 2 din CPC si constatând legalitatea sentintei nr. 377/19.04.2016 a Tribunalului Dâmbovita, respectându-se normele materiale aplicabile in cauza, Curtea va respinge recursul ca nefondat.
(Judecator Rodica Dubosaru )