Posibil caz de malpraxis
29 septembrie 2020Executare silita ANAF in stare de urgenta
2 octombrie 2020Covid - incetare contract de munca
Am o nelamurire legata de covid si de cum ar trebui sa procedeze angajatorii si angajatii.
In data de 21.09.2020 am aflat ca o persoana cu care am intrat in contact direct are simptome de covid si merge sa se testeze. Deoarece abia ajunsesem la munca am decis sa discut cu coordonatorul si sa plec acasa.
Pe parcursul zilei am fost presata sa ma testez si sa vin la birou, iar cand am refuzat sa ma testez(pana cand nu stiam rezultatul contactului direct) mi s-a zis sa vin oricum a doua zi, desi facusem foarte clar faptul ca persoana are simptome foarte specifice covid si am petrecut mult timp impreuna.
A doua zi nu am mai ajuns la birou deoarece persoana in cauza m-a anuntat ca este pozitiva covid iar eu la randul meu am anuntat mai departe si mi-am manifestat dorinta sa lucrez de acasa 14 zile deoarece stiam ca asa recomanda dsp-ul.
Urmatoarea zi am fost sunata de manager si intrebata daca am fost contactata inca de dsp, iar cand am zis ca nu, am fost anuntata ca se doreste sa incetam colaborarea, eu fiind inca in perioada de proba, si am primit o notificare pe email in acest sens.
Nu am fost contactata de dsp nici pana acum pentru izolare desi am trimis mai multe mailuri si am sunat, dar am stat oricum izolata in casa si voi sta pana la finalul celor 14 zile.
Din punct de vedere legal pot actiona in instanta firma care a decis sa incetam contractul in perioada de izolare, sau exista o solutie in acest sens? (mentionez ca firma este in IT si daca se dorea continuarea lucrului de acasa ar fi fost posibil dupa cateva eforturi)
Multumesc,
O zi frumoasa
Please login or Register to submit your answer